Koszyk

Koszyk jest pusty

Mostki rowerowe, czyli wsporniki kierownicy

POLECAMY

5,0

3 opinie

-27% 133 zł
96 ,99 zł

POLECAMY

-27% 135 zł
97 ,99 zł

POLECAMY

-14% 289,90 zł
249 ,99 zł

bestseller

37 ,99 zł
4,0

2 opinie

-9% 47 zł
42 ,99 zł
-24% 69,90 zł
52 ,99 zł
-24% 69,90 zł
52 ,99 zł

bestseller

-14% 69,90 zł
59 ,99 zł

bestseller

5,0

1 opinia

-22% 89,90 zł
69 ,99 zł
4,5

4 opinie

-10% 89 zł
79 ,99 zł

Wspornik kierownicy, inaczej zwany mostkiem, to komponent łączący kierownicę z rurą sterową widelca. Ma on dość znaczący wpływ na pozycję zajmowaną na rowerze - długi mostek o ujemnym kącie rozciąga pozycję, sprawia, że jest ona bardziej aerodynamiczna, z kolei krótki mostek z dodatnim kątem pozwoli zająć wygodną, wyprostowaną pozycję. Wśród wsporników kierownicy wyróżniamy modele klasyczne oraz a-head. Podczas doboru wspornika kierownicy należy zwrócić uwagę na średnicę kierownicy ( 25,4, 31,8 lub 35 mm) i średnicę sterówki widelca (1 cal, 1-1/8 lub 1,5 cala). Rowery trekkingowe często wyposażone są w regulowane wsporniki kierownicy, które umożliwiają regulację kąta nachylenie mostka.

Jak się mierzy długość mostka rowerowego?

Długość wspornika jest zawsze mierzona w linii prostej pomiędzy środkiem otworu na kierownicę i środkiem mocowania do rury sterowej widelca.