Wybrana przez Ciebie konfiguracja jest aktualnie niedostępna. Zmieniliśmy parametry podświetlone na niebiesko, sprawdź je przed zakupem.
- Kurier InPost
- Paczkomaty InPost 24/7
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Nowość
699.90 zł x 10 rat 0%
Do marca nie płacisz!
Oblicz ratę
U Ciebie w środę!
Zamów w ciągu:
Dostępny również stacjonarnie. Zapraszamy do naszego salonu!
Dostępne: 1 szt.
Grupa MTB SRAM X0 Eagle AXS Transmission to dedykowana do rowerów XC, Trail i Enduro, niesamowita propozycja od amerykańskiego producenta, stanowiąca obietnicę rewolucyjnej solidności, prostoty i trwałości. To zestaw osprzętu gotowego na najcięższe wyzwania, zaprojektowany wprost do nieskrępowanego eksplorowania leśnych ścieżek, pokonywania ekstremalnych zjazdów i zdobywania wymagających podjazdów. X0 to precyzyjna i najbardziej wytrzymała grupa, działająca w bezprzewodowym ekosystemie AXS, wyróżniająca się wszechobecną czernią Dark Polar, aluminiowym wózkiem 12-rzędowej przerzutki oraz niepowtarzalną najlżejszą aluminiową korbą jaka kiedykolwiek opuściła fabrykę SRAM.
Stworzona dla rowerzystów gotowych wykazać się odwagą w przekraczaniu swoich granic, bez tracenia czasu na zbędne ostrożności.
Rodzina osprzętu SRAM Eagle Transmission to zupełnie nowa koncepcja napędu rowerowego. Prosty i szybki montaż. Minimalna ilość regulacji. Niezrównana trwałość i niezawodność. Wymienne elementy. W końcu maksymalna frajda z jazdy na rowerze. W każdej sytuacji. Przez długi czas.
Nowe komponenty spełniają wiele wymagań i stanowią skok w kierunku przyszłości, dostarczając niezawodną grupę osprzętu, z zupełnie nową dynamiką zmiany przełożeń. Grupę, która sprawia, że trudno jest zrobić coś źle i która jeszcze dalej przesuwa granice wydajności napędu.
Niezależnie od obciążenia, bez odpuszczania podczas zmiany przełożeń, co w przypadku konwencjonalnych grup osprzętu jest koniecznością. To zapowiedź standardu przerzutki z bezpośrednim mocowaniem bez haka, dostępnego tu i teraz. Co ważne wszystkie komponenty z oznaczeniem T-Type są wzajemnie kompatybilne. Wymóg jest jeden, rama ze standardem UDH. Tutaj wybór jest już spory, a z każdym dniem lista się wydłuża.
Eagle Transmission w skrócie:
Najważniejsze cechy
To co stanowi największą nowość w osprzęcie spod znaku Eagle Transmission, to mocowanie przerzutki Full Mount, czyli bezpośrednio do ramy i z pominięciem klasycznego haka, dotychczas stanowiącego nieodzowny element. To rozwiązanie oparte na standardzie UDH, który został entuzjastycznie przyjęty i jest stosowanym przez coraz większą ilość producentów. SRAM ustandaryzował tym koncepcję uniwersalnego interfejsu, torując drogę do zaprojektowania przerzutki tylnej, która eliminuje konieczność stosowania haka.
Montaż współosiowo do ramy i piasty usztywnia całe połączenie, zmniejszając obrys i minimalizując ryzyko zahaczenia o kamienie, czy wystające przeszkody. Przerzutka jest osadzona około 8–10 mm głębiej w porównaniu do standardowej odpowiedniczki i pozostaje zawsze idealnie wyrównana, znajdując się w optymalnym położeniu w stosunku do kasety. Przekłada się to na znaczące uproszczenie montażu. Wystarczy w aplikacji AXS wprowadzić informacje na temat przedniej zębatki oraz posiadanego modelu i rozmiaru ramy, aby krok po kroku otrzymać wszystkie informacje konfiguracyjne, łącznie z tym o ile ogniw skrócić łańcuch.
Oznacza to również, że wszelkie ustawienia zatrzymania i odległości są zbędne, a jedyną pozostałą opcją regulacji jest dobrze znana funkcja MicroAdjust, która za pomocą kontrolerów w zakresie 14-stopniowej skali pozwala przesunąć przerzutkę do wewnątrz lub na zewnątrz.
Warto wspomnieć, że w standardzie otrzymuje się większe kółka (w XX i XX SL z technologią Magic Wheel), a sam wózek Inline Cage jest wygięty w charakterystyczny łuk, co w pierwszym kontakcie można uznać za defekt, a faktycznie poprawia kulturę pracy.
Dodatkowo sporo poszczególnych elementów korpusu przerzutki jest wymiennych, a dzięki zastosowaniu sprzęgła przeciążeniowego, nie tylko pochłania nierówności, ale w razie naprawdę mocnego uderzenia, zwalnia klatkę i korpus rozpraszając energię, minimalizując ryzyko uszkodzenia i umożliwiając szybki beznarzędziowy reset.
Wszystkie nowe grupy osprzętu Eagle Transmission opierają się na kasetach z zakresem przełożeń 520%, z najmniejszą zębatką 10 t i największą 52 t. Stopnie biegów zostało wygładzone na niższych biegach i teraz zamiast stopniowania 36–42–52, zastosowano płynniejsze 38–44–52 (pełna rozpiętość to 10-12-14-16-18-21-24-28-32-38-44-52). Inną ważną zmianą jest to, że podczas gdy montaż niezmiennie odbywa się na bębenku XD, to pozycja kasety została przesunięta o 2,5 mm na zewnątrz, co ma na celu poprawę linii łańcucha i zmniejszenie zużycia, oporu i hałasu w skrajnych położeniach łańcucha.
Warto zaznaczyć, że o ile komponenty można mieszać w obrębie T-Type, tak nowe kasety nie są kompatybilne ze starszymi układami napędowymi Eagle (i odwrotnie). Konstrukcyjnie producent zastosował dobrze znane technologie X-DOME (zębatki 10-32 t wycięte z jednego kawałka stali) oraz X-SYNC (efektywność zazębiania), przy czym o ile duża zębatka 52 t jest wykonana z aluminium na wszystkich trzech kasetach, o tyle w zależności od grupy osprzętu zębatki 44 t i 38 t są wykonane z aluminium (XX SL), bądź tłoczonej stali (X0 i XX). Dla perfekcyjnego działania największe zębatki mają profil narrow-wide, a każda zębatka posiada specjalnie zmapowane rampy, aby łańcuch zmieniał koronki w miejscach dokładnie do tego zaplanowanych.
To co wyróżnia kasety to czerwona plastikowa tuleja, tzw. Setup Cog, między 6 a 7 zębatką, która służy usprawnieniu procesu instalacji i konfiguracji. Do nowych kaset przygotowano również nowe łańcuchy T-Type. Wizualnie podobne do szosowych odpowiedników, jednak faktycznie różne, nie są wzajemnie kompatybilne.
Wszystkie grupy osprzętu Eagle Transmission wykorzystują stalowy łańcuch Flattop, który jest jednokierunkowy i może zazębiać się z zębatkami tylko w jednej pozycji, co ogranicza ryzyko przeskakiwania, czy nietrafienia w rampę. Jedynie łańcuch XX SL ma dodatkowe wycięcia w ogniwach dla zmniejszenia masy i nie jest dedykowany do E-MTB. W komplecie jest również dedykowana spinka Flattop PowerLock.
Każda z trzech grup ma własne mechanizmy korbowe, które mają minimalnie różne systemy mocowania w zależności od tarczy lub tego, czy są dedykowane do eMTB. Wszystkie dostępne w trzech różnych długościach: 165 mm, 170 mm i 175 mm. Korby z serii X0 są wykonane z aluminium i posiadają oryginalnie i niepowtarzalnie wycięcia.
SRAM twierdzi, że to ich najlżejsze aluminiowe korby i jedne z najlżejszych na rynku. Z kolei korby z serii XX i XX SL są wykonane z włókna węglowego, przy czym wariant XX ma piankowy rdzeń, a wersja XX SL jest drążona. Wszystkie trzy korby mogą być wyposażone w mierniki mocy. X0 i XX w DUB-PWR w osi korby z czujnikiem Quarq po stronie nienapędowej (dokładność +/- 3%), bądź XX SL w wariancie z zastrzeżoną konstrukcją pająka i tarczą Thread Mount ze zintegrowanymi czujnikami z pomiarem dwustronnym (dokładność +/- 1,5%). Inżynierowie zaprojektowali również dedykowane do E-MTB zębatki, w wariancie 104 BCD oraz do silników Shimano, Bosch lub Brose.
Ponadto modele X0 i XX mają dostępne opcjonalne zdejmowane i wymienne osłony Bashguard chroniące przed uderzeniami i mocowane do wgłębień w zębatkach w konfiguracji u góry, u dołu lub po obu stronach.
Nowe kontrolery, zwane teraz Pods, są znacznie mniejsze, lżejsze, ale przede wszystkim bardziej ergonomiczne, z obustronną obejmą, dzięki czemu można je zamontować zarówno po prawej, jak i po lewej stronie kierownicy. Dostępne są w dwóch wariantach, Standard Pod i Ultimate Pod. Na pierwszy rzut oka oba wyglądają tak samo, jednak wersja Ultimate ma opcję wymiennych gumowych nakładek na przyciski, które pozwalają jeszcze lepiej dostosować ich ergonomię. Po wewnętrznej stronie Poda znajduje się przycisk funkcji MicroAdjust, który umożliwia precyzyjną regulację przerzutki. Preferowane przypisanie przycisków można dostosować za pomocą aplikacji SRAM AXS.
Dostępne są również dwa rodzaje zacisków montażowych. Standardowy służy do zintegrowania z zaciskiem klamki hamulca. W tej konfiguracji można przesuwać Poda w ograniczonym zakresie do wewnątrz i na zewnątrz, bliżej lub dalej od dłoni, a także obracać w osi poziomej. Alternatywnie można skorzystać z tak zwanego Infinity Clamp, który jest oddzielnym zaciskiem na kierownicę.
Tutaj zakres regulacji jest większy. Można go obrócić w niemal dowolnej pozycji, również wokół osi poziomej i przymocować w każdy możliwy sposób, dzięki dokręceniu jednej śruby Torx T25.
Porównanie masy:
Eagle Transmission X0 | Eagle Transmission XX | Eagle Transmission XX SL | |
Tylna przerzutka | 466 gr | 450 gr | 440 gr |
Kaseta | 385 gr | 385 gr | 350 gr |
Łańcuch | 256 gr | 247 gr | 240 gr |
Mechanizm korbowy | 685 gr | 560 gr | 475 gr |
Kontroler | 50 gr | 50 gr | 50 gr |
Grupa osprzętu | 1842 gr | 1692 gr | 1555 gr |
Technologie
Universal Derailleur Hanger (UDH)
Autorska koncepcja marki SRAM, wprowadzona w 2019 roku i powstała w odpowiedzi na chęć stworzenia najbardziej wytrzymałego haka przerzutki, który z niezmienną skutecznością może być stosowany w każdej kompatybilnej ramie rowerowej. Zaprojektowany, aby zoptymalizować wydajność zmiany biegów poprzez ustandaryzowanie stałej pozycji przerzutki, a także stworzyć przystępne rozwiązanie do szybkiej wymiany w razie uszkodzenia. Technologia zaprezentowana jako projekt typu open source, dzięki czemu została szeroko przyjęta w branży rowerowej, a każdy producent może wykorzystać to rozwiązanie w swoich komponentach.
Full Mount
Super mocna i super prosta konstrukcja do stabilnego i precyzyjnego montażu przerzutek z serii Eagle Transmission, wykorzystująca większą średnicę interfejsu UDH. Elementy montażowe dosłownie zaciskają się po obu stronach ramy, eliminując potrzebę stosowania standardowego haka. To uniwersalne połączenie eliminuje różnice konstrukcyjne ram i niewłaściwą regulację. Eliminuje również ryzyko zerwania haka, a w przypadku uderzenia, umożliwia bezpieczny obrót przerzutki do tyłu, niwelując ryzyko jej uszkodzenia.
Eagle
Technologia polegająca na wykorzystaniu napędu w systemie 1x12. Dzięki zastosowaniu jednej tarczy z przodu napęd jest lżejszy, wytrzymalszy i prostszy w obsłudze. Eagle oznacza też imponujący zakres przełożeń – nawet 520%.
AXS
Na nowo zaprojektowany system integracji SRAM, łączący elektroniczne komponenty rowerowe z oprogramowaniem sterującym. Aplikacja SRAM AXS to rozbudowane narzędzie umożliwiające nie tylko sprawdzenie poziomu naładowania baterii, ale również dostosowanie działania przerzutki, personalizację sterowania manetkami. Ponadto dba o prawidłowy serwis napędu, przypominając o okresowych terminach konserwacji, czy o dostępnych aktualizacjach oprogramowania.
X-DOME
Technologia niezwykle lekkiej, precyzyjnej i mocnej kasety opartej na połączeniu pojedynczych największych zębatek wykonanych z aluminium lub stali, z pojedynczym obrabianym mechanicznie kawałkiem stali, tworzącym konstrukcję dla zintegrowanych zębatek w zakresie przełożeń 2-12 w przypadku X01 i XX1 Eagle oraz 4-12 dla XX SL, XX i X0 Eagle Transmission. Otwarta konstrukcja X-DOME ułatwia również oczyszczanie z błota, zapewniając czystszą zmianę biegów i dłuższą żywotność komponentów.
X-Sync
Technologia mająca zapewnić napędom SRAM możliwie najwyższy poziom wydajności i trwałości. Specjalnie wyprofilowane zęby odpowiadają za płynną i prawidłową pracę łańcucha, wpływając na jego stabilność nawet podczas jazdy w skrajnych przełożeniach. Kształt zębów uniemożliwia również samoczynne spadnięcie łańcucha, jak również zapobiega zapychaniu się łańcucha błotem.
DUB-PWR
Dzięki tej technologii miernik mocy może zostać umieszczony wewnątrz osi suportu. System powstał we współpracy z firmą Quark, której renoma gwarantuje wysoką precyzję pomiarów.
Magic Wheel
System zabezpieczający wózek przerzutki przed uszkodzeniem w wyniku zacięcia np. przez patyk. Pozwala na to specjalna konstrukcja kółka, którego element zewnętrzny obraca się niezależnie od części wewnętrznej.
Flattop
Wyprodukowane w standardzie Flattop ogniwa są płaskie po stronie nieprzylegającej do zębatek. Główną zaletą rozwiązania jest lepsza praca przerzutki, a dodatkową korzyść stanowi poprawiona estetyka łańcucha.
Marka
SRAM
Marka SRAM to jeden z liderów innowacji w napędach rowerowych. Firma skupia się na dwóch filarach – MTB i kolarstwie szosowym – ale nie zapomina też o gravelach czy CX. Jednorzędowe mechanizmy korbowe, manetki obrotowe, autorski bębenek XD – wymienione rozwiązania spopularyzował właśnie amerykański producent.
Akronim SRAM zbudowano z pierwszych liter imion założycieli marki. W 1987 Scott, Ray i Sam stworzyli przedsiębiorstwo, które do dziś zaskakuje pomysłami, rozwijając m.in. komponenty do eMTB czy napędy elektroniczne.
Specyfikacja
Informacje
Informacje handlowe
Opinie o modelu
Ten produkt nie był jeszcze oceniany.Produkty w CentrumRowerowe.pl oceniają tylko nasi klienci po zakupie i przetestowaniu produktu.
Dostawa
W zależności od rodzaju produktu i wielkości paczki oferujemy różne sposoby dostawy:
kurierem InPost, Paczkomatami InPost 24/7 (również w weekendy!) i kurierem DPD.Zapewniamy, że wysyłane przez nas przesyłki pakowane są z najwyższą dbałością. Dokładamy wszelkich starań, aby produkty były odpowiednio zabezpieczone i dotarły do Klientów w nienaruszonym stanie. Dbamy także o środowisko, w większości przesyłek używamy przyjaznych ekologicznie opakowań i wypełniaczy pochodzących z recyklingu.
Zamówienie internetowe możesz odebrać w jednym z naszych sklepów stacjonarnych. Chcesz skorzystać z tej możliwości? Dodaj produkty do koszyka i wybierz bezpłatną opcję dostawy „Odbiór w sklepie”.
Informację o gotowości zamówienia do odbioru otrzymasz drogą mailową. Rowery zamówione z taką opcją dostawy zostaną złożone przez nasz serwis.