Orbea Orca M10iLTD to najlepiej wyposażony rower szosowy w ofercie hiszpańskiej marki. Zaprojektowano go z myślą o kolarzach, którzy nie idą na kompromisy i oczekują wszystkiego, co najlepsze. Zoptymalizowana pod względem aerodynamiki, bardzo lekka konstrukcja dobrze nadaje się na różne trasy.
Jeżeli szukasz jednego roweru, który nadaje się do startu w każdym wyścigu szosowym, to Orca M10iLTD będzie najlepszym wyborem.
Lekkość i aerodynamika
Ramę wykonano z karbonu OMX, czyli najwyższej jakości tworzywa. Materiał powstał w całości z włókien Hi-Mod, które są lżejsze i wytrzymalsze od standardowych. Na etapie produkcji arkusze karbonu wycina się laserowo, aby ograniczyć nadmiar wykorzystanego materiału. Z kolei zoptymalizowana gęstość włókien zapewnia lepszą odporność mechaniczną.
Orcę M10iLTD zbudowany na bazie ramy, która waży zaledwie 833 g w rozmiarze 53, co czyni ją jedną z najlżejszych konstrukcji na rynku. Jednak lekkość to we współczesnym kolarstwie za mało do osiągnięcia sukcesu, dlatego nad geometrią ramy oraz kształtem przedniego widelca długo pracowano po to, aby poprawić jego aerodynamikę.
Dzięki wyścigowej geometrii rama zapewnia agresywną pozycję, która pozwala na szybszą i wydajniejszą jazdę. Co ważne dla mniej doświadczonych kolarzy, sportowa charakterystyka idzie w parze z bardzo dobrą zwrotnością oraz stabilnością, co przekłada się na lepszą kontrolę nad rowerem.
Widelec Freeflow optymalizuje sposób, w jaki rower radzi sobie z wiatrem. Standardowe konstrukcje aerodynamiczne mogą notować gorsze osiągi przy bocznych podmuchach, ponieważ powietrze wpada w turbulencje, które niwelują zysk zapewniony przez ramę czy koła. Specjalnie zaprojektowane ramiona Freeflow minimalizują ten efekt, dzięki czemu rower zapewnia optymalne osiągi bez względu na kierunek wiatru.
Design i integracja
Specjalna sztyca w kształcie litery „D” poprawia nie tylko aerodynamikę, ale także komfort. Gumowe wykończenie chroni zacisk przed wodą i brudem, a wewnątrz mieści się bateria systemu Di2. Pomimo pełnej integracji dostęp do sztycy jest łatwy. Opatentowana konstrukcja daje duże możliwości regulacji pozycji oraz pochylenia siodełka.
Masa roweru Orbea Orca M10iLTD w rozmiarze 55 cm
Dbałość o detale, takie jak wewnętrzne prowadzenie kabli przez mostek i główkę ramy zapewnia minimalistyczny wygląd. Orbea Orca M10iLTD została wykończona niczym dzieło sztuki, którego każdy detal robi wrażenie na użytkowniku.
Wyposażenie z najwyższej półki
Także przy wyborze osprzętu hiszpański producent bezkompromisowo postawił na najwyższą jakość. Napęd to najlepsze, co do tej pory wymyśliło Shimano, czyli Dura-Ace w wersji elektronicznej z systemem Di2. Korba to Dura-Ace R9200 36x52T z wbudowanym pomiarem mocy, natomiast kaseta ma rozpiętość 11-30T. Hamulce to hydrauliczne tarczówki, także z serii Dura-Ace.
Rower wyposażono w lekkie i sztywne koła Vision 40 z włókna węglowego. Stożek o wysokości 40 mm zapewnia dobry zysk aerodynamiczny, bez efektu niestabilności przy mocniejszym wietrze. Opony to topowy model Corsa Competition G2.0 od Vittori. Fabrycznie jest to w rozmiarze 25 mm i przygotowane do przejścia na tubeless. Orbea podaje, że prześwit w ramie mieści nawet modele o szerokości 32 mm, dlatego zwolennicy eksperymentowania z większymi rozmiarami ogumienia mają tutaj sporo swobody.