Orbea Orca M21eTeam PWR to niezawodny rower szosowy gotowy na udział w wyścigach i zawodach. Na pierwszy rzut oka widać, że mamy do czynienia z nowoczesnym modelem, w którym nie brakuje innowacyjnych rozwiązań. Z pewnością ten fakt ucieszy wymagających kolarzy, poszukujących tak samo pięknej, jak i sprawnej maszyny na wiele wspólnych startów. Ta wygląda perfekcyjnie i jest bardzo szybka, o czym przekona się każdy użytkownik.
Konstrukcja modelu została oparta na włóknie węglowym, obrabianym w technologii OMX, stosowanej w serii Orca. To pozwoliło na uzyskanie materiału o wysokiej wytrzymałości przy optymalnym zagęszczeniu jak najmniejszej ilości węgla. Wyrafinowana rama o stylowych kształtach, która w połączeniu z widelcem wykonanym z tego samego materiału tworzy niezwykle lekki, a przy tym wytrzymały szkielet dla jeszcze lepszych osiągów.
Wyścigowa geometria to efekt doświadczenia konstruktorów Orbea. Zadbano o każdy szczegół, kąt i element nie tylko w stronę lepszej aerodynami. Postawiono również na idealne dopasowanie, przenoszenie mocy i łatwe prowadzenie. Krótszy kokpit i wyższa kierownica zapewniają kolarzowi komfort podczas długich oraz dynamicznych przejażdżek. Dzięki współpracy ze specjalistami z Uniwersytetu Mondragon udało się wypracować idealny kształt rur dla jeszcze lepszej aerodynamiki i zmniejszyć opór o 10% w porównaniu do poprzedniej wersji.
Wewnętrzne umieszczenie kabli zostało poprowadzone pod mostkiem i przez główkę ramy. W ten sposób linki nie są narażone na pocieranie, a ze środka nie dobiegają niepokojące odgłosy. Wygląd Orbea Orca M21eTeam PWR to ukłon w stronę minimalizmu i wyczucia niczym niezaburzonego stylu.
Na korzyść aerodynamiki i estetyki kształt sztycy przypomina literę D, a jej zacisk został zintegrowany z ramą. Ten umożliwia regulację pochylenia siodełka w kierunkach przód-tył.
Dzięki większemu prześwitowi, kolarz ma możliwość założenia szerszych opon – do 32C. W połączeniu z niższym ciśnieniem opory toczenia są mniejsze, a przyczepność i komfort zwiększone.
Elektroniczna grupa osprzętu Force eTAP AXS od marki Sram odpowiada za bezprzewodową pracę biegów. Zapewnia wydajność, nowoczesną i płynną zmianę przełożeń, dostosowaną do własnych potrzeb oraz precyzyjne zarządzanie pracą łańcucha. Wbudowany pomiar mocy w mechanizmie korbowym pozwala na monitorowanie swoich osiągów. Natomiast sama korba została tak zaprojektowana, aby poprawiać wydajność zmiany biegów, zapewniając kolarzowi optymalną konfigurację, jakiej aktualnie potrzebuje.
Tarczowe hydrauliczne hamulce SRAM Force eTap AXS dają dużą siłę działania w każdych warunkach oraz bardzo płynną modulację.
Niezawodne koła Fulcrum Racing 600 DB o wszechstronnym zastosowaniu w połączeniu z szosowymi, wytrzymałymi oponami Vittoria Rubino Pro IV są najlepszym połączeniem, wpływającym na jeszcze lepsze parametry jazdy. Ta jest efektowna, szybka i nie kosztuje dużo wysiłku.