Koszyk

Koszyk jest pusty

Hamulce tarczowe hydrauliczne

Wyprzedaż

-16% 499 zł
419 ,99 zł

Wyprzedaż

-16% 499 zł
419 ,99 zł

Wyprzedaż

-25% 998 zł
749 ,99 zł
-20% 1 183 zł
949 ,99 zł
5,0

1 opinia

-35% 120 zł
77 ,99 zł
-38% 289 zł
179 ,99 zł
5,0

1 opinia

-41% 389 zł
229 ,99 zł
5,0

3 opinie

-34% 374 zł
244 ,99 zł
-38% 485 zł
299 ,99 zł
4,0

1 opinia

-27% 444 zł
321 ,99 zł

Hydrauliczne hamulce tarczowe coraz częściej znajdziemy na wyposażeniu rowerów, nawet tych niższych klas. A to dlatego, że oferują dużą siłę hamowania, łatwość dozowania siły i niewrażliwość na warunki atmosferyczne. W hydraulicznych hamulcach rowerowych stosuje się olej mineralny albo płyn hamulcowy DOT. Najczęściej spotykane są zaciski z dwoma tłoczkami, jednak do ekstremalnych zastosowań używa się zacisków z czterema tłoczkami dla jeszcze większej siły hamowania. Tarcze hamulcowe mają różne średnice, najpopularniejsze to 160, 180 i 203 mm. Większa tarcza zapewnia większą siłę hamowania i lepszą modulację (łatwość dozowania siły). Wyróżniamy dwa rodzaje mocowania tarczy hamulcowej do piasty - Center Lock (wielowypust) oraz na sześć śrub. Przy montażu hamulca do ramy lub widelca może być potrzebny odpowiedni adapter. Warto też zawsze mieć zapasowy komplet klocków hamulcowych, gdyż podczas jazdy w szczególnie niesprzyjających warunkach potrafią zużywać się dość szybko.

Jak wszystkie urządzenia mechaniczne, tarczówki hydrauliczne mają także wady. Przede wszystkim w razie awarii raczej nie da się ich naprawić w terenie. Konserwacja, czyli odpowietrzanie i wymiana płynu hamulcowego jest uciążliwa. Najtańsze tarczówki czasem cierpią na problemy z jakością wykonania, a lepsze modele bywają nieadekwatnie kosztowne. Posiadacze starszych ram rowerowych nie mogą dokupić sobie tarczówek ponieważ do ich instalacji potrzebne są przygotowane przez producenta otwory montażowe pod zaciski.

Pomimo obecnego współistnienia tylu standardów hamulców przyszłość jest jasna. Od kiedy hydrauliczne hamulce tarczowe trafiły do rowerów szosowych nie ma już niszy, w której modele sterowane linką uchowałyby się na pozycji lidera. Ceny podstawowych modeli hydraulików z każdym rokiem spadają i proces ten będzie postępował. Rozwój rowerów elektrycznych tylko podkręca tempo przemian. Być może za kilkanaście lat nie będzie już hamulców szczękowych, dlatego jeśli planujecie w najbliższym czasie kupić rower upewnijcie się, że rama ma mocowania do zacisków tarczowych.