Klamki hamulcowe

3,0

1 opinia

-6% 138 zł
129 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

4 opinie

-18% 183 zł
149 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-13% 286 zł
249 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-12% 362 zł
319 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-11% 437 zł
389 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Zakupy na raty Santander

Zakupy na raty
nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej
Produkty z dostawą od 72 godzin
-15% 59 zł
49 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

2 opinie

-22% 216 zł
169  zł
Dostawa GRATIS
5,0

3 opinie

-12% 412 zł
361 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-7% 942 zł
878 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-12% 1 017 zł
899 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Elementem układu odpowiedzialnego za zatrzymanie roweru jest dźwignia hamulca. Jej naciśnięcie uruchamia linkę, która powoduje dociśnięcie klocków do – w zależności od posiadanych hamulców – obręczy bądź tarczy. Choć z pozoru wszystkie klamki hamulcowe mogą wyglądać identycznie, dobiera się je do rodzaju hamulców. Inna dźwignia hamulca rowerowego występuje w hamulcach szczękowych (V-brake), inna w tarczówkach. Dlaczego to takie ważne? Klamka hamulca hydraulicznego oraz szczękowego przenosi siłę kontrującą do zacisku. Błędny dobór dźwigni może osłabić skuteczność systemu i narazić rowerzystę oraz innych użytkowników dróg na niebezpieczeństwo. Szczególny typ, manetki szosowe, występują w szosówkach, zwłaszcza tych nowoczesnych. W nich jedna konstrukcja, posiadająca dwie dźwignie, obsługuje układ hamulcowy i napędowy (przerzutki). Manetki hamulców mają najczęściej układ poziomy, czyli dźwignie montowane są równolegle do kierownicy. Tego typu rozwiązanie stosowane jest w większości rowerów. Szczególny przypadek znów stanowią klamki hamulcowe szosowe, które instalowane są w układzie wertykalnym, czyli prostopadle do kierownicy i podłoża. Jako że hamulce hydrauliczne powoli wkraczają także do świata szosowego, na rynku pojawiły sterowane elektronicznie klamkomanetki hydrauliczne.