Darmowa
dostawa
Wróć do Hamulce rowerowe hydrauliczne
Wróć do Hamulce rowerowe hydrauliczne
32 opinie
2 opinie
2 opinie
2 opinie
1 opinia
1 opinia
bestseller
9 opinii
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Płyn hamulcowy do roweru warunkuje działanie hydraulicznych hamulców tarczowych. Aplikowany do przewodu hamulcowego zapewnia sprawne działanie układu, czyli uruchamianie zacisku po naciśnięciu dźwigni (to powoduje zmiany ciśnienia, które wprawiają w ruch tłoki). Olej hamulcowy należy uzupełniać po każdej wymianie okładzin, tarcz, przewodów oraz przy okazji czyszczenia hamulców. Wymiana płynu jest konieczna również w razie pogorszenia modulacji hamulców. Nowy płyn bądź olej powinien tłoczony do układu nie rzadziej niż raz na rok. Im cięższe warunki eksploatacyjne, tym częściej powinna następować konserwacja hamulców tarczowych z hydrauliką. W hamulcach hydraulicznych stosuje się jedną z dwóch substancji przenoszących ciśnienie z klamki na zaciski: olej mineralny Shimano lub płyn hamulcowy Motorex DOT 5, ewentualnie jego niższe wersje, czyli płyn hamulcowy DOT 4 bądź DOT 3. Oba nośniki zapewniają dużą moc i pełną kontrolę procesu hamowania, niemniej nie wolno używać oleju w systemie przystosowanym do pracy z płynem i odwrotnie. Skutkować to będzie wadliwym działaniem hamulców i może być przyczyną wypadku. Olej mineralny do hamulców hydraulicznych jest bardzo wydajnym produktem, dlatego sprzedaje się go w niewielkich pojemniczkach. Zwykle mają one pojemność w przedziale 50-125 ml.