Koła rowerowe szosowe

Koła szosowe 28” przez lata niemal nie się zmieniły. Przynajmniej tak to wygląda z zewnątrz. W rzeczywistości trwa wyścig zbrojeń o to, która firma zrobi koła lżejsze i sztywniejsze. Do tego dochodzi modny w ostatnich latach nurt aero. Koła muszą stawiać także jak najniższe opory toczenia. To przekłada się na cenne waty i urwane sekundy, a nawet dziesiątki sekund. Koła szosowe to jeden z istotniejszych elementów w modelach do jazdy po asfalcie. Pozwalają na błyskawiczne przyspieszenie i ułatwiają utrzymanie wysokiej prędkości.

POLECAMY

Wyprzedaż

-25% 1 599,99 zł
1 199  zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-29% 849 zł
599 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-9% 1 752 zł
1 599  zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-17% 2 049 zł
1 699  zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-25% 2 799 zł
2 099  zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-22% 333 zł
259 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,7

6 opinii

-26% 378 zł
279 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,8

35 opinii

-33% 671 zł
449 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-18% 843 zł
689 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,4

5 opinii

849 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Nowość

914 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-12% 1 047 zł
924 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Nowość

994 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Nowość

994 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-11% 1 119 zł
999 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Nowość

-5% 1 372 zł
1 299  zł
Dostawa GRATIS

Nowość

1 332  zł
Dostawa GRATIS
-9% 1 599 zł
1 449  zł
Dostawa GRATIS
-10% 1 879 zł
1 699  zł
Dostawa GRATIS
-10% 1 879 zł
1 699  zł
Dostawa GRATIS
-12% 2 036 zł
1 799  zł
Dostawa GRATIS
-12% 2 149 zł
1 899  zł
Dostawa GRATIS
-7% 2 039 zł
1 899  zł
Dostawa GRATIS
1 999  zł
Dostawa GRATIS
2 199  zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

2 299  zł
Dostawa GRATIS
2 750 zł
2 699  zł
Dostawa GRATIS

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Zakupy na raty Santander

Zakupy na raty
nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej

Koła szosowe mają przeważnie średnicę 28 cali. Wartość ta nie zmienia się od lat i nie zapowiada się, by miało być inaczej. Kolarstwo szosowe jest bardzo konserwatywną dyscypliną, podobnie jest z samymi kołami.

Koła rowerowe szosowe zbudowane są przeważnie z aluminiowej obręczy, piasty zrobionej z aluminium i stali oraz stalowych szprych. Bardziej zaawansowane wersje maja carbonową felgę. W najdroższych modelach także korpus piasty i szprychy wykonane są z włókna węglowego.

Wyróżniamy dla główne rodzaje kół rowerowych:

  • Klasyczne, przeznaczone pod hamulce typu V-break. Mają one obręcze, wyposażone w powierzchnię cierną, a piasty nie posiadają mocowań pod tarcze. Są one lżejsze od wersji z tarczą hamulcową;
  • Koła szosowe disc to coraz chętniej stosowane rozwiązanie w rowerze na asfalt. Piasty posiadają otwory montażowe pod tarcze, a powierzchnia obręczy często wyklucza zastosowanie klasycznych klocków. Hamulce tarczowe zapewniają większą moc i mają lepszą modulację, dlatego coraz częściej wypierają klasyczne „szczęki”.
  • Przez lata najczęściej montowano koła szosowe za pomocą szybkozamykaczy QR – 100x5 mm i 130x5 mm. Zastosowanie hamulców tarczowych sprawiło, że coraz częściej pojawiają się osie sztywne – 100x12 mm (z przodu) i 142x12 mm (z tyłu).

    Istotnym trendem jest też aero. Obręcze stosowane w rowerach czasowych są wyższe, przez co generują znacznie niższe opory powietrza. Obręcze takich kół są w znacznej większości przypadków wykonane z carbonu (aluminium jest zbyt ciężkie).