Koszyk

Koszyk jest pusty

Przerzutki rowerowe szosowe i gravelowe

  • 4,7 / 5

    Nasza ocena
    na Opineo

  • Dostawa
    w 24h

  • Odbiór rowerów
    w punktach

Filtry

Pozostałe od A do Z
Od
do

W rowerach do szybkiego ścigania się po asfalcie stosuje się dedykowane przerzutki szosowe. Komponenty te wyróżnia niska masa – w walce o każdy metr liczy się każdy gram. To istotne, aby ich konstrukcja była dostosowana do całego napędu, dlatego tylne przerzutki szosowe Shimano lub Sram różnią się pod względem budowy. Mogą być one wyprodukowane w wersji do napędów 7-, 8-, 9-, 10, 11- i 12-rzędowych. W rowerach gravelowych stosowane są zwykle przerzutki szosowe. Japoński potentat – firma Shimano – zaprezentował niedawno linię komponentów, zaprojektowanych specjalnie do „szutrowców”. Logo Shimano GRX będzie miała także przerzutka, która w zależności od wersji będzie obsługiwała kasety 10- i 11-rzędowe. Znaczna większość rowerów szosowych i gravelowych ma dwie tarcze, które wymagają przerzutki przedniej. Są one identyczne w obu typach rowerów, z wyjątkiem wspomnianej linii GRX.

Tradycyjne przerzutki obsługiwane są za pomocą stalowej linki. To ona łączy zmieniarkę i klamkomanetkę. Od pewnego czasu napędy występują także w wersji elektronicznej. W przypadku Shimano sygnał jest przekazywany za pośrednictwem linki, firma SRAM postawiła na fale radiowe.