Przednie przerzutki do rowerów szosowych

brak wyników
Od
do

POLECAMY

4,8

5 opinii

129 ,99 zł 129,99
-6% 138 zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

5,0

2 opinie

169 ,99 zł 169,99
-8% 184 zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

5,0

7 opinii

4,7

3 opinie

5,0

4 opinie

99 ,99 zł 99,99
-15% 117 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

119 ,99 zł 119,99
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

139 ,99 zł 139,99
-5% 148 zł
Dostawa GRATIS
5,0

2 opinie

139 ,99 zł 139,99
-9% 154 zł
Dostawa GRATIS
149 ,99 zł 149,99
-7% 162 zł
Dostawa GRATIS
5,0

5 opinii

154 ,99 zł 154,99
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

229 ,99 zł 229,99
Dostawa GRATIS

Nowość

859 ,99 zł 859,99
Dostawa GRATIS
919 ,99 zł 919,99
-11% 1 035 zł
Dostawa GRATIS
Zakupy na raty Santander

Zakupy na raty
nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę
Produkty z dostawą od 72 godzin
1 649  zł 1649,00
-12% 1 870 zł
Dostawa GRATIS
549 ,99 zł 549,99
-7% 589 zł
Dostawa GRATIS

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej

Przerzutki szosowe przednie można podzielić wedle kilku kryteriów. Jednym z nich jest sposób mocowania. Przerzutki szosowe Shimano montuje się albo na hak, czyli bezpośrednio do ramy, albo na obejmę, którą przykręcana jest do rury podsiodłowej. Pierwszy z wymienionych sposobów czasem określa się z angielskiego jako direct mount albo braze-on. Wybierając przerzutki szosowe na obejmę, należy wziąć pod uwagę grubość rury podsiodłowej. Ta może mieć średnicę 28,6 mm, 31,8 mm lub 34,9 mm.

O czym trzeba wiedzieć?

W starszych rowerach, tzw. oldtimerach, istotnym czynnikiem wyboru może być też sposób mocowania linki. W tego typu przypadkach właściwa będzie przerzutka przednia szosowa z górnym ciągiem. Można ją rozpoznać po tym, że linka jest przykręcona do przerzutki od góry. Oprócz systemu mocowania w wyborze przerzutki przedniej do roweru szosowego ważna jest też liczba obsługiwanych rzędów. Rozwiązania z wyższych grup osprzętu, np. przerzutka Ultegra, współpracują z dwiema tarczami oraz kasetą 11-rzędową. Istnieją również przerzutki do mechanizmów korbowych z trzema tarczami. Powinny o tym pamiętać osoby, które przymierzają się do zakupu pierwszej kolarzówki lub stawiają pierwsze kroki w kolarstwie szosowym. Ze względu na większą liczbę lżejszych (miękkich) przełożeń dla nich lepszym wyborem mogą się okazać przerzutki z niższych grup.

Jakie przerzutki do roweru szosowego wybrać?

Warto postawić na sprawdzone rozwiązania, które przy niewygórowanej cenie gwarantują doskonałe osiągi i płynne działanie. Do całkowicie rekreacyjnej jazdy wystarczy przerzutka Tourney, choć lepszym wyborem będzie seria Claris, nawiązująca swoim wyglądem do wersji sportowych. Osoby bardziej zainteresowane jazdą szosową powinny zainwestować w przerzutkę Sora, która idealna jest dla początkujących entuzjastów tego sportu. Świetnie sprawdzi się na treningach czy w rekreacyjnej sportowej jeździe. Natomiast zwolenników precyzji, wygody oraz nowinek elektronicznych zainteresuje przerzutka przednia Shimano z serii Ultegra Di2. To niemalże automatyczna skrzynia biegów w rowerze. A jeśli nawet ta nie jest dla kogoś wystarczająca, pozostaje mu seria Dura – Ace, będąca jeszcze jednym krokiem dalej w rozwoju technologii szosowych przerzutek rowerowych.