Koszyk

Koszyk jest pusty

Przednie przerzutki do rowerów szosowych

POLECAMY

5,0

2 opinie

-19% 221 zł
179 ,99 zł
5,0

1 opinia

-19% 75 zł
60 ,99 zł
5,0

1 opinia

-31% 146 zł
100 ,99 zł
5,0

1 opinia

-28% 141 zł
101 ,99 zł
-31% 1 005 zł
688 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Produkty z dostawą od 72 godzin
5,0

2 opinie

-29% 122 zł
86 ,99 zł
-34% 1 005 zł
662 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-33% 1 836 zł
1 223  zł
Dostawa GRATIS

Przerzutki szosowe przednie można podzielić wedle kilku kryteriów. Jednym z nich jest sposób mocowania. Przerzutki szosowe Shimano montuje się albo na hak, czyli bezpośrednio do ramy, albo na obejmę, którą przykręcana jest do rury podsiodłowej. Pierwszy z wymienionych sposobów czasem określa się z angielskiego jako direct mount albo braze-on. Wybierając przerzutki szosowe na obejmę, należy wziąć pod uwagę grubość rury podsiodłowej. Ta może mieć średnicę 28,6 mm, 31,8 mm lub 34,9 mm.

O czym trzeba wiedzieć?

W starszych rowerach, tzw. oldtimerach, istotnym czynnikiem wyboru może być też sposób mocowania linki. W tego typu przypadkach właściwa będzie przerzutka przednia szosowa z górnym ciągiem. Można ją rozpoznać po tym, że linka jest przykręcona do przerzutki od góry. Oprócz systemu mocowania w wyborze przerzutki przedniej do roweru szosowego ważna jest też liczba obsługiwanych rzędów. Rozwiązania z wyższych grup osprzętu, np. przerzutka Ultegra, współpracują z dwiema tarczami oraz kasetą 11-rzędową. Istnieją również przerzutki do mechanizmów korbowych z trzema tarczami. Powinny o tym pamiętać osoby, które przymierzają się do zakupu pierwszej kolarzówki lub stawiają pierwsze kroki w kolarstwie szosowym. Ze względu na większą liczbę lżejszych (miękkich) przełożeń dla nich lepszym wyborem mogą się okazać przerzutki z niższych grup.

Jakie przerzutki do roweru szosowego wybrać?

Warto postawić na sprawdzone rozwiązania, które przy niewygórowanej cenie gwarantują doskonałe osiągi i płynne działanie. Do całkowicie rekreacyjnej jazdy wystarczy przerzutka Tourney, choć lepszym wyborem będzie seria Claris, nawiązująca swoim wyglądem do wersji sportowych. Osoby bardziej zainteresowane jazdą szosową powinny zainwestować w przerzutkę Sora, która idealna jest dla początkujących entuzjastów tego sportu. Świetnie sprawdzi się na treningach czy w rekreacyjnej sportowej jeździe. Natomiast zwolenników precyzji, wygody oraz nowinek elektronicznych zainteresuje przerzutka przednia Shimano z serii Ultegra Di2. To niemalże automatyczna skrzynia biegów w rowerze. A jeśli nawet ta nie jest dla kogoś wystarczająca, pozostaje mu seria Dura – Ace, będąca jeszcze jednym krokiem dalej w rozwoju technologii szosowych przerzutek rowerowych.