Odbiór
w punkcie
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Bagażnik rowerowy tylny to praktyczne i najpopularniejsze akcesorium, dzięki któremu zabierzesz w podróż swój bagaż. Znajduje się on na fabrycznym wyposażeniu modeli trekkingowych i miejskich, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by zamontować bagażnik w rowerze crossowym, a nawet gravelu. Sprawdza się w codziennym transporcie, ale też bikepackingu, a w zestawie z wersjami na przód tworzy funkcjonalny komplet przystosowany do przewozu większej liczby cięższych przedmiotów. Wybierz swój typ bagażnika rowerowego tylnego na CentrumRowerowe.pl! W naszym sklepie znajdziesz wersje tradycyjne, montowane do koła, a także lekkie przytwierdzane do sztycy, podobnie jak torby podsiodłowe.
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Bagażnik rowerowy tylny to niezbędnik będący na wyposażeniu jednośladów trekkingowych i miejskich, ułatwiający codzienny transport przedmiotów i sprawdzający się w bikepackingu. Można na nim umieścić koszyk, kufer lub skorzystać z praktycznych gum zabezpieczających rzeczy przed zgubieniem podczas jazdy. Ten najpopularniejszy sposób przewożenia bagażu sprawdza się także posiadaczom graveli czy rowerów crossowych. Wystarczy wybrać pasujący model bagażnika rowerowego tylnego i wyruszyć w drogę. Na CentrumRowerowe.pl znajdziesz bogaty wybór tego typu akcesoriów od uznanych producentów takich, jak Accent, Topeak czy Author.
Bagażnik rowerowy na przód w połączeniu z wersją na tył pozwala stworzyć rozbudowaną przestrzeń na dodatkowy ekwipunek. Dzięki takiemu rozwiązaniu zabranie w podróż więcej cięższych przedmiotów nie będzie stanowiło problemu. To praktyczny i pomocny patent, z którego będą usatysfakcjonowane osoby podróżujące na co dzień rowerem z ciężkimi bagażami.
Sprawdzi się on również tym rowerzystom, wybierającym się na wycieczki, jako alternatywa dla wyposażenia bikepackingowego, czy jeżdżącym z torbami i plecakami. Doskonałym przykładem jest tutaj Accent RC-24 montowany z przodu i model od tego samego producenta RC-23. Łączna ładowność obu akcesoriów wynosi 50 kilogramów.
W pierwszej kolejności należy odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki bagażnik rowerowy na tył nas interesuje. Występuje on w dwóch wersjach – mocowany przy osi koła jak XLC PR-R04 lub usytuowany pod siedziskiem podobnie jak torby podsiodłowe, model montowany do sztycy, np. wariant Sahoo 62408.
Dokonując zakupu, powinniśmy wziąć pod uwagę, jak duży ciężar planujemy przewozić rowerem. Bagażniki mocowane do tylnego widelca charakteryzują się znacznie większą ładownością, sięgającą nawet 35 kilogramów, dlatego są niezbędnym wyposażeniem każdego rowerzysty wybierającego się na długie wyprawy.
Wśród bagażników mocowanych do sztycy podsiodłowej próżno szukać takich o dużej nośności. Zazwyczaj maksymalna ładowność wynosi 10 kilogramów. Właśnie taką wartością charakteryzuje się Atranvelo Fly Seat Post Tour. Mimo mniejszego udźwigu od wersji montowanych do tylnego widelca te przytwierdzane do sztycy pasują do każdego typu roweru, zwłaszcza takiego, w którym brak seryjnych otworów montażowych na bagażnik.
Bagażniki aluminiowe na tył jak Romet HYJ-D10 24-28 lub Sport Arsenal Expedice Art.216 wyróżniają się zazwyczaj znacznie niższą masą od bagażników stalowych – różnice sięgają ok. 1 kg. Warto jednak podkreślić, że najwyższej jakości bagażniki stalowe tylne mogą dorównać aluminiowym wersjom także i w tym aspekcie. Ponadto modele ze stali mają jedną niezwykle istotną przewagę nad aluminiowymi – w przypadku pogwarancyjnej usterki znacznie łatwiej znaleźć serwis, który go zespawa.