Koszyk

Koszyk jest pusty

Obręcze rowerowe 28"

POLECAMY

5,0

2 opinie

-33% 119,90 zł
79 ,99 zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

bestseller

4,8

4 opinie

99 ,99 zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

5,0

1 opinia

-25% 239 zł
179 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-25% 119,90 zł
89 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-24% 172,10 zł
129 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-11% 158 zł
139 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

151 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-15% 199,90 zł
169 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

2 opinie

-56% 179,90 zł
79 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-10% 99,90 zł
89 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-37% 159,90 zł
99 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-67% 299,90 zł
99 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-17% 119,90 zł
99 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,7

3 opinie

99 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-5% 158 zł
149 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Nowość

157 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Zakupy na raty Santander

Zakupy na
raty nawet
w 15 minut

Dowiedz się więcej

Obręcze 28 cali to dość szeroka kategoria. Obręcze w takim rozmiarze używane są w rowerach szosowych, crossowych, części rowerów trekkingowych, miejskich i hybrydach. Trzeba jednak wspomnieć, że obręcze rowerowe 28 mają różną szerokość w zależności od typu bicykla. Najwęższa, bo mająca 13-15 mm szerokości, jest obręcz szosowa. W przypadku jednośladów turystycznych i miejskich obręcze są przeważnie dużo szersze, choć można też spotkać wersje mające 17-19 mm. Na obręcze szosowe można wkładać opony o szerokości od 18 do 28 mm. Na obręcz trekkingową i do roweru hybrydowego oraz miejskiego nakłada się ogumienie o szerokości od 1 do 1,75 cala (25 - 47 mm). Dziś obręcz rowerowa 28'' najczęściej produkowana jest z aluminium. Dawniej do produkcji używano stali. Topowe modele, wykorzystywane przez zawodowe grupy kolarskie, powstają z włókna węglowego. Obręcze 28-calowe różnią się też kształtem i budową profilu. Na rynku dostępna jest obręcz 622 mm z płaskim i stożkowym profilem. Ta druga, np. obręcz AlexRims, odznacza się większą sztywnością, co przekłada się na większą odporność produktu na odkształcenia i skrzywienia. Taka obręcz lepiej radzi sobie z pokonywaniem niewielkich nierówności (podobnie jak profile wielokomorowe, czyli z więcej niż jedną ścianą). Innym czynnikiem różnicującym obręcze jest liczba szprych. W obręczach szosowych zwykle wykonuje się 16-18 otworów na szprychy. W przypadku trekkingów i jednośladów miejskich obręcz 28 cali ma 36 otworów. Wreszcie ostatnim kryterium podziału jest rodzaj hamulców, z jakimi obręcze mogą pracować. Zarówno w rowerach szosowych, crossowych, jak i trekkingowych, w których zamontowano zwykłe spowalniacze (szczękowe), obręcz 28 disc się nie sprawdzi - zostanie szybko zniszczona przez agresywne klocki.