Program
lojalnościowy

5,0/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Amortyzator rowerowy FOX RACING SHOX 36 Float E-Optimized - specyfikacja

Informacje

  • Marka FOX RACING SHOX
  • Blokada skoku brak
  • Długość rury sterowej 264 mm
  • E-Bike ready tak
  • Kolor czarny-pomarańczowy
  • Mocowanie hamulca tarczowe (PM)
  • Offset 44 mm
  • Powłoka Kashima
  • Przeznaczenie enduro
  • Rodzaj osi - przód Sztywna oś (Boost) 15x110 mm
  • Rodzaj sprężyny powietrznej Float Evol
  • Rozmiar koła 29"
  • Rura sterowa tapered
  • Skok 160 mm
  • Średnica golenii 36 mm
  • Tłumik Grip 2
  • Typ amortyzacji powietrze/olej
  • Wykończenie połysk

Informacje handlowe

  • Kod produktu DD181305
  • Kod EAN 821973436661
  • Rocznik 2023

Amortyzator rowerowy FOX RACING SHOX 36 Float E-Optimized z serii Factory, to niekwestionowany mistrz wszystkich gór, stały bywalec zawodniczych maszyn startujących w Enduro World Series, towarzysz w zdobywaniu nagród, zwyciężaniu wyścigów i pokonywaniu kolejnych granic na szlaku. Ta niezrównana kombinacja wydajności, możliwości regulacji i lekkości, to niezastąpiony wybór do rowerów Trail, All Mountain, a nawet Enduro.

W odpowiedzi na potrzeby dynamicznie rozwijającego się rynku E-Bike, amerykański producent stworzył wersję legendarnego widelca powietrzno-olejowego, z górnymi goleniami pokrytymi śliską, gładką i wyjątkowo trwałą powłoką Kashima Coat, dedykowany do zastosowania w rowerach elektrycznych. Gotowy stawić czoła ekstremalnym zastosowaniom, w skrócie można opisać go trzema hasłami: sztywniejszy, płynniejszy, bardziej regulowalny niż kiedykolwiek.

SZTYWNOŚĆ

Projektanci, przy tworzeniu tego komponentu, postawili sobie ambitny cel. Przy zachowaniu możliwie najniższej wagi, priorytetem miała być najwyższej klasy sztywność. W pełni zawieszone rowery, angażujące single i naturalne szlaki, coraz popularniejsza i bardziej przystępna ekstremalna przygoda, to okoliczności, które są naturalnym środowiskiem ‘trzydziestki-szóstki’. Między innymi projekt dolnych goleni, został podyktowany takim wymaganiom. Szczególnej uwadze został poddany jeden z bardziej newralgicznych punktów, czyli podkowa łącząca golenie. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszej techniki modelowania komputerowego, zoptymalizowano jej wysunięcie i kształt, zapewniając wystarczający prześwit przy pełnej kompresji. Jednocześnie jej wewnętrzna część dzięki żebrowanej konstrukcji, pozwoliła dodatkowo zminimalizować wymaganą ilości użytego materiału.

PŁYNNOŚĆ

Jednym z problemów dla zachowania płynności jest fakt, występowania niewielkich różnic w szerokości piast od różnych producentów – niektóre są o włos szersze, inne odczuwalnie węższe. Elastyczność dolnych goleni zazwyczaj pozwala wsunąć piastę w widelec i zacisnąć ją osią, niwelując te różnice. To działa, ale albo rozsuwa dolne golenie, albo przyciąga je do siebie, co tworzy dodatkowe napięcia i opory, gdy górne golenie próbują płynnie uginać się w trakcie pracy. Fox Racing Shox opracował rozwiązanie pozwalające wyeliminować ten problem - system pływającej osi Floating Axle obsługiwany za pomocą dźwigni szybkiego zamykania. Pływająca oś wygląda podobnie do innych osi, ale w rzeczywistości oferuje wyraźną przewagę wydajności ze względu na wyjątkową zdolność do dokładnego dopasowania szerokości powierzchni montażowej koła do rozstawu kołnierzy przedniej piasty, eliminując niepożądane tarcia między górnymi i dolnymi goleniami widelca, poprawiając czułość i ogólną jakość jazdy. W tym opatentowanym systemie rozstaw jest blokowany za pomocą pływającej tulei, co pozwala na wielokrotne zdejmowanie i ponowną instalację przedniego koła przy jednoczesnym zachowaniu idealnego ustawienia widelca.

Kolejnym zauważonym problemem okazał się fakt, że gdy widelec się ugina, objętość powietrza w goleni ze sprężyną powietrzną zmniejsza się, zwiększając tym samym jego ciśnienie. Z kolei w goleni z tłumikiem olejowym wyzwaniem jest możliwość właściwego krążenia oleju celem smarowania tulei ślizgowych oraz gąbek uszczelniających. W najgorszym przypadku ograniczenia konstrukcyjne, mogą skutkować ograniczeniem pełnego zakresu ruchu. Rozwiązaniem producenta jest zastosowanie systemu kanałów umiejscowionych w tylnej części dolnych goleni. Z jednej strony zwiększają one objętość komory powietrza, niwelując zmiany ciśnienia. Z drugiej kanał usprawnia krążenie oleju z dolnej kąpieli do górnej części goleni.

Inżynierowie zauważyli również negatywny wpływ powstającego pod uszczelkami podciśnienia, będącego następstwem dużych zmian ciśnienia atmosferycznego w trakcie normalnej pracy widelca. Efektem może być ograniczenie płynności ugięcia, mniejsza responsywność na małe nierówności i odczuwalnie większy opór. Dedykowanym rozwiązaniem jest zastosowanie manualnych odpowietrzników. Poprzez naciśnięcie przycisków znajdujących się w tylnej części dolnych goleni, w łatwy i szybki sposób można wyrównać ciśnienie pod uszczelkami i dalej delektować się jazdą.

REGULACJA

Tłumienie sprawia, że widelec nie zachowuje się jak piłka kauczukowa, zamieniając niekontrolowane sprężynowanie w coś, co pomaga utrzymać koło na ziemi, dając w efekcie więcej przyczepności i pewności w prowadzeniu. W goleni z kąpielą olejową, tłumienie działa poprzez zmianę prędkości, z jaką olej może przepływać przez tłumik. Aby skutecznie uginać (kompresja widelca) i wypychać (odbicie widelca) górne golenie, producent zastosował najbardziej zaawansowane rozwiązanie. Tłumik GRIP2, bo o nim mowa, odznacza się niezrównaną jakością jazdy oraz ultraprecyzyjną regulacją. GRIP2 zawiera opatentowaną technologię Variable Valve Control (VVC), która pozwala na zewnętrzne dostrojenie wydajności zawieszenia. Za pomocą kliknięć na dedykowanych pokrętłach można regulować szybką i wolną kompresję (odpowiednio 8- i 16-kliknięć) oraz szybkie i wolne odbicie (podobnie odpowiednio 8- i 16-kliknięć). Dzięki VVC widelec 34 z serii Factory pracuje mądrzej, precyzyjniej i dokładniej. A to wszystko bez czasochłonnego demontażu i rozbierania komponentu na części.

Z kolei w drugiej goleni pracuje niezawodny system sprężyny powietrznej FLOAT EVOL. Jego budowa opiera się o równoważące się komory powietrzne, pozytywną i negatywną. Natomiast sama technologia EVOL pozwala regulować objętość komory negatywnej przy pomocy opcjonalnych tokenów, optymalizując czułość na małych nierównościach. Liniowy przebieg zakresu pracy sprężyny zapewnia miękkość u góry, dodatkowe wsparcie w środku skoku oraz bardziej odczuwalną progresję u dołu.

Najważniejsze informacje:

  • Seria: Factory
  • Zastosowanie: Trail, All Mountain, Enduro
  • Rozmiar koła: 29”
  • Materiał: aluminium, magnez
  • Rura sterowa: Tapered (1 1/8" do 1,5")
  • Skok: 160 mm
  • Średnica górnych goleni: 36 mm
  • Powłoka górnych goleni: Kashima Coat
  • Rodzaj osi: Floating Axle z szybkozamykaczem (15QR / 15x110 mm / Boost)
  • Sprężyna powietrzna: FLOAT EVOL
  • Tłumienie olejowe: GRIP2
  • Regulacja tłumienia szybkiej/wolnej kompresji: 8-stopniowa/16-stopniowa (na górnej goleni)
  • Regulacja szybkiego/wolnego odbicia: 8-stopniowa/16-stopniowa (na dolnej goleni)
  • Offset: 44 mm
  • Mocowanie hamulca: Post Mount (PM 180 mm)
  • Max zalecany rozmiar tarczy hamulcowej: 230 mm
  • 4-punktowe bezpośrednie mocowanie opcjonalnego błotnika
  • Masa: 1 965 g

Ten produkt nie był jeszcze oceniany. Produkty w CentrumRowerowe.pl oceniają tylko nasi klienci po zakupie i przetestowaniu produktu.