Odbiór
w punkcie
- Liczba rzędów: 7
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Jeśli posiadasz starszy rower, prawdopodobnie tylna piasta nie będzie posiadała bębenka. W razie konieczności wymiany zębatek wolnobieg 7-rzędowy będzie optymalnym rozwiązaniem. Oferujemy modele, które będą pasowały do łańcuchów przystosowanych do 6,7 i 8 przełożeń, więc nie będzie konieczności wymiany ogniw. Kilka opcji wielkości zębatek pozwoli na dobór produktu idealnie dopasowanego do stylu jazdy.
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Wolnobiegi to nadal bardzo popularna grupa części. Mimo że są one coraz bardziej wypierane przez kasety, to wciąż można je często spotkać w tańszych modelach rowerów oraz – oczywiście – w kilkunastoletnich jednośladach. Jeśli Twoja piasta nie posiada wbudowanego mechanizmu zapadkowego (tzw. bębenek), to będzie to jedyne rozwiązanie. Wolnobieg 7-rzędowy nakręcany jest bezpośrednio na gwint w piaście. Zaletą wolnobiegów jest również to, że są one znacznie tańszym rozwiązaniem niż bardziej zaawansowane kasety.
Z racji, że zapadki znajdują się bezpośrednio we wnętrzu wolnobiegu, ma on ograniczoną liczbę zębatek. Podobnie jednak jak w przypadku kaset, posiadamy w ofercie kilka wersji o różnych przełożeniach. Dzięki temu każdy dobierze optymalną liczbę zębów na poszczególnych biegach. Dla osób, które jeżdżą w bardziej zróżnicowanym terenie i często muszą pokonywać strome podjazdy, bardzo dobrą opcją będzie wolnobieg Shimano MF-TZ500, który posiada największą zębatkę o 34 zębach. Zastosowano w nim technologię Megarange, która pozwala na znaczne zwiększenie zakresu przełożeń.
Jeśli więcej jeździsz po terenie bardziej płaskim, optymalnym wyborem będzie wolnobieg Shimano MF-TZ50 o bardziej zbliżonych wymiarem zębatkach, co pozwoli na lepszą kontrolę kadencji.
Dodatkowo przy produkcji wolnobiegów Shimano została wykorzystana technologia Hyperglide, która poprawia szybkość i płynność zmiany przełożeń poprzez odpowiednie wyprofilowanie ramp na poszczególnych zębatkach.