Program
lojalnościowy

4,9/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Damper rowerowy OHLINS TTX22M.2

3 599  zł
Dostawa GRATIS
Cena katalogowa: 4 499
Ilość
3 599  zł Do koszyka
Ostatnia 1 szt.

Wybrana przez Ciebie konfiguracja jest aktualnie niedostępna. Zmieniliśmy parametry podświetlone na niebiesko, sprawdź je przed zakupem.

Raty 10 x 0%

359.90 zł x 10 rat 0%


Raty odroczone

Do grudnia nie płacisz!


Oblicz ratę
    Kolor: złoty
  • Montaż:
  • Wymiary montażowe:

U Ciebie we wtorek!
Zamów w ciągu:

Kup ten produkt do 22.07.2024 do godziny 20:30, a otrzymasz go 23.07.2024. Dostawa jest GRATIS.
U Ciebie w środę! Kup ten produkt dzisiaj, a otrzymasz go 24.07.2024. Dostawa jest GRATIS.

Damper rowerowy OHLINS TTX22M.2 to światowej klasy sprężynowo-olejowy tylny amortyzator, stworzony do najbardziej ekstremalnych odmian MTB, takich jak Enduro, Freeride czy nawet Downhill. Zaprojektowany z myślą o zwycięskich maszynach Pucharów Świata, dostępny dla każdego ambitnego rowerzysty, który jest gotowy przekraczać własne granice. Niezawodna technologia i solidna konstrukcja sprawiają, że podjazdy i wypłaszczenia są efektywniejsze, a zjazdy szybsze, mocniejsze i nawet na najtrudniejszych szlakach pozbawione limitów. Koncepcja dobieranej osobno superlekkiej sprężyny Öhlins Lightweight Spring Series, łączy się z technologią tłumika olejowego TTX Rear Shock Technology. Taka mieszanka to gwarancja stabilnego tłumienia w każdych warunkach oraz szybkość działania dla doskonałej kontroli i trakcji. Kompatybilność z większością rowerów na rynku zapewnia szeroki wybór w długościach/skokach metrycznych. Zarówno w wersji Standard z uchwytami oczkowymi Öhlins End Eye (pod tuleje montażowe), jak i z mocowaniem Trunnion do bezpośredniego przykręcenia do ramy. W zależności od potrzeb, w wersji z poprzecznym układem głowic tłumika (Standard, bądź Trunnion), jak i z rzędowym układem Piggyback (Trunnion PG).

Mistrzowskie tłumienie

TTX22M.2 to ulepszona wersja dampera, którego fenomen oparty na wiedzy i doświadczeniu szwedzkiego producenta, zaowocował ponad dwustoma wygranymi na poziomie Mistrzostw Świata. Fenomen, który bezsprzecznie łączy się z opatentowanym układem tłumienia – unikalną podwójną konstrukcją Twin-Tube, optymalizującą zmiany ciśnienia, na kontrolowanym poziomie z obu stron tłoka. Warto tutaj wspomnieć, że o szczelność układu i minimalizację tarcia, dba niezawodna głowica uszczelniająca Öhlins One-Piece Seal Head. Z kolei dzięki zastosowaniu materiałów o różnych szybkościach rozpraszania ciepła oraz dopracowanym zaworom TTX22M Compression Valve, ponadprzeciętna stabilność temperaturowa niweluje ryzyko nieoczekiwanej zmiany lepkości płynu tłumiącego. Co ważne tłumik TTX daje możliwość całkowicie niezależnych i zewnętrznych regulacji. 7-stopniowej tłumienia odbicia, 16-stopniowej kompresji przy niskiej prędkości oraz 3-stopniowej szybkiej kompresji (Soft/Medium/Hard przy złotym zaworze w wersji DH, dostępnym przy długościach 225/250 mm, bądź Soft/Medium/Pedal Platform, czyli z trybem wspinaczkowym, przy zaworze niebieskim, dostępnym dla pozostałych długości). Wszystkie położenia zaznaczone są wyczuwalnym kliknięciem, znajdują się w użytecznym zakresie i odczuwalnie zmieniają charakterystykę pracy. Konfiguracja jest intuicyjna, ale dla tych, którzy chcą pójść jeszcze dalej, bądź zdają się na ustawienia domyślne, producent udostępnia narzędzie Performance Suspension Guide, ułatwiające optymalne dla konkretnego roweru i jeźdźca dostrojenie amortyzacji.

Poprawiona wydajność i łatwe zmiany

Tłumienie odbicia, wspomaganego w swoim zadaniu azotem, to nie wszystko co opisywany damper ma do zaoferowania w dolnej części konstrukcji. Oprócz platformy trzymającej w ryzach sprężynę, znalazło się miejsce dla nowo zaprojektowanej gumy odbojowej, która znacznie poprawia kontrolę od połowy do końca skoku, odpowiednio wcześniej zazębiając ugięcie w spójnym i przewidywalnym podparciu. Jednocześnie działając niczym druga sprężyna, kumuluje i uwalnia energię dla skutecznego wsparcia odbicia. Ma to przełożenie również na lepszą charakterystykę krzywej ugięcia, zwłaszcza w rowerach z zawieszeniem wymagającym większego wsparcia w końcówce skoku. Dużą zaletą TTX22M.2 jest prostota modyfikacji. Zarówno wymiana samej sprężyny, jak i zmiana skoku to bardzo proste i szybkie operacje. Sprężynę wymienia się poprzez poluzowanie napięcia wstępnego i usunięcie pierścienia blokującego gniazdo sprężyny. Z kolei zmiana skoku jest możliwa poprzez dodanie lub usunięcie podkładek 2,5 mm, w dedykowanym pod gumą odbojową miejscu. Aby to zrobić, nie są wymagane żadne specjalne narzędzia ani demontaż dampera. Wystarczy wykorzystać podkładki znajdujące się w zestawie.


Technologie+

Öhlins Lightweight Spring Series

Öhlins Lightweight Spring Series

Seria superlekkich i wytrzymałych sprężyn tylnego amortyzatora dedykowanych do sprężynowych damperów OHLINS. Dla zapewnienia odporności na korozję i długotrwałej trwałości, w trakcie procesu produkcyjnego, ich powierzchnia poddawana jest wieloetapowej obróbce i połączona jest z najnowocześniejszą obróbką cieplną. W efekcie mocniejsze naprężenie sprężyn nie powoduje uszkodzeń, za to zapewnia doskonałą wydajność, w lżejszej o 25-30% obudowie. Dla idealnego dostrojenia ugięcia, dostępna jest szeroka gama sprężyn o twardościach co 4 N/mm oraz 23 lbs/inch.

TTX Rear Shock Technology

TTX Rear Shock Technology

Topowy tłumik olejowy, dedykowany do tylnych amortyzatorów OHLINS, od sprężynowego TTX22M, po powietrzne TTX Air. Wykonany w konstrukcji typu Twin-Tube i oferujący światowej klasy działanie, przetestowane w licznych wyścigach i na szlaku. Oparty na obiegu oleju w dwururowej pętli, dla skutecznej i niezależnej regulacji przepływu oleju przez zawory kompresji i odbicia. Precyzyjnie zaprojektowana konstrukcja pozytywie wpływa na czułość działania oraz zapewnia doskonałą przyczepność i kontrolę tylnego koła. Co ważne dla tylnych amortyzatorów wypełnianych azotem, konstrukcja TTX zmniejsza ryzyko kawitacji (czyli powstawania w oleju bąbelków gazu podczas gwałtownych ruchów tłoka), zapewniając bezpieczeństwo przy dużych prędkościach czy przy niespodziewanych uderzaniach w przeszkody.

TTX22M Compression Valve

TTX22M Compression Valve

System zaworu kompresyjnego, opracowany specjalnie do tłumika olejowego TTX22M, stosowanego w tylnych amortyzatorach sprężynowych OHLINS. Składający się z unikalnej kombinacji podkładek regulacyjnych i portów upustowych, zestawionych dla szerokiego spektrum tłumienia ciśnienia oraz wydajności przy niskich i wysokich prędkościach kompresji. Regulacja bez użycia narzędzi, jest szybka i łatwa dzięki dedykowanym pokrętłom. Niebieskie pokrętło zapewnia regulację kompresji przy niskiej prędkości (LSC), z kolei czarne, sterujące zaworem w kolorze niebieskim bądź złotym, reguluje kompresję przy wysokiej prędkości (HSC). Zawór niebieski, dedykowany do rowerów Enduro/Gravity, jest zoptymalizowany pod kątem szlaków i oferuje 2 pozycje kompresji HSC i trzecią pozycję blokady podczas wspinaczki (zamykając również kompresję LSC). Z kolei zawór złoty, jest dedykowany do rowerów zjazdów, znajduje się w amortyzatorach o długości 225/250 mm i pozwala na ustawienie 3 pozycji kompresji HSC, bez opcji blokady.

Öhlins One-Piece Seal Head

Öhlins One-Piece Seal Head

Opatentowana konstrukcja jednoczęściowej głowicy uszczelniającej, wykorzystująca technologię opracowaną przez inżynierów OHLINS z działu Motocross. Jest nie tylko solidna, ale również, przy zachowaniu niskiego tarcia dla płynnego i stałego ruchu przez cały skok amortyzatora, zapewnia doskonałe uszczelnienie układu tłumienia.

Öhlins End Eye

Öhlins End Eye

Smukła konstrukcja oczek końcowych, wykorzystywanych w gamie amortyzatorów tylnych OHLINS, kompatybilna z wieloma systemami zawieszenia i platformami różnych producentów rowerowych. Starannie zaprojektowana, aby radzić sobie z dużymi obciążeniami bocznymi, powodowanymi przez ugięcia pracującej ramy. W wariancie dampera sprężynowego TTX22M, idealnie integruje się z zaciskiem sprężynowym, zaprojektowanym do obsługi dużych obciążeń i zapewnia zoptymalizowane wsparcie dla gumy odbojowej wspomagającej odbicie sprężyny.

Piggyback

Piggyback

Tradycyjny rzędowy układ głowic tłumika dedykowany najbardziej ekstremalnym zastosowaniom, zaprojektowany dla zwiększenia niczym nieograniczonej wydajności, nawet podczas najdłuższych i najbardziej intensywnych zjazdów. W trakcie pracy dampera, w obrębie układu tłumienia kumuluje się ciepło, które może powodować wzrost ciśnienia i zmniejszenie efektywności, co radykalnie zmienia charakterystykę tłumienia. Układ Piggyback nie tylko niweluje problem gromadzenia ciepła, ale również pozwala zwiększyć objętość głowicy (kosztem większej powierzchni montażowej), co odczuwalnie wpływa na bardziej liniowy skok i mniejszą progresję w końcowym ugięciu.

Performance Suspension Guide

Dedykowany interaktywny przewodnik, który po zdefiniowaniu marki i modelu roweru oraz sparametryzowaniu masy własnej w gotowości do jazdy oraz preferowanego poziomu ugięcia początkowego (SAG), podpowie zarówno które modele zawieszenia najlepiej będą pasować do konkretnego roweru, jak również jakie ustawienia bazowe zoptymalizują pracę wybranego zawieszenia Öhlins oraz zaleci indywidualną konfigurację regulacji.

 

Dodaj blok uniwersalny: Klasyfikacja ASTM

Marka+

Öhlins

Öhlins

Właściwie Öhlins lub Öhlins Racing AB. To założona w 1976 roku, szwedzka firma z siedzibą w rodzimym Upplands Väsby, wyspecjalizowana w produkcji topowych systemów zawieszenia dla przemysłu motoryzacyjnego, motocyklowego, rowerów górskich i sportów motorowych. Za sprawą pasji i doświadczenia założyciela Kentha Öhlina, firma pierwotnie tworzyła amortyzatory do motocrossu. Z czasem, między innymi dzięki współpracy z takimi markami jak Yamaha, Ducati czy Ferrari, profil działalności rozszerzył się kolejne dyscypliny. Za sukcesem marki przemówiła koncentracja na najwyższej jakości produktach i usługach, będących efektem pasji do innowacji i najnowocześniejszych technologii, dostępnych dla każdego Klienta, niezależnie czy jest to zespół wyścigowy MotoGP czy entuzjastyczny pasjonat poszukujący lepiej działającego zawieszenia. Aktualnie Ohlins ma dystrybucję w ponad 50 krajach na całym świecie oraz należy do grupy kapitałowej amerykańskiego potentata Tanneco Inc.

Specyfikacja

Informacje

  • Marka OHLINS
  • Kolor złoty
  • Montaż Trunnion PB
  • Przeznaczenie trail, DH/freeride
  • Tłumienie odbicia TTX
  • Typ amortyzacji sprężyna/olej
  • Wymiary montażowe 205 x 65 mm
  • Zestaw bez sprężyny
  • Waga produktu 486 g

Informacje handlowe

  • Kod produktu DD192087
  • Kod EAN 840153624254
  • Kod producenta MTBM 2248

Opinie o modelu

Ten produkt nie był jeszcze oceniany.Produkty w CentrumRowerowe.pl oceniają tylko nasi klienci po zakupie i przetestowaniu produktu.

Dostawa

W zależności od rodzaju produktu i wielkości paczki oferujemy różne sposoby dostawy: kurierem InPost, Paczkomatami InPost 24/7 (również w weekendy!) i kurierem DPD.

  • Kurier InPost
  • Paczkomaty InPost 24/7
Koszty wysyłki: GRATIS!
Czas dostawy: 1-2 dni robocze
  • Kurier DPD
  • Punkty DPD Pickup
Koszty wysyłki: GRATIS!

Zapewniamy, że wysyłane przez nas przesyłki pakowane są z najwyższą dbałością. Dokładamy wszelkich starań, aby produkty były odpowiednio zabezpieczone i dotarły do Klientów w nienaruszonym stanie. Dbamy także o środowisko, w większości przesyłek używamy przyjaznych ekologicznie opakowań i wypełniaczy pochodzących z recyklingu.

Odbiór zamówienia w naszych salonach stacjonarnych
Odbiór osobisty w salonach CentrumRowerowe.pl

Zamówienie internetowe możesz odebrać w jednym z naszych sklepów stacjonarnych. Chcesz skorzystać z tej możliwości? Dodaj produkty do koszyka i wybierz bezpłatną opcję dostawy „Odbiór w sklepie”.
Informację o gotowości zamówienia do odbioru otrzymasz drogą mailową. Rowery zamówione z taką opcją dostawy zostaną złożone przez nasz serwis.

WarszawaWrocław
Gdzie znajdziesz nasze salony stacjonarne?
  • CH Okęcie Park
    Aleja Krakowska 61, 02-183 Warszawa
  • CH Aleja Bielany II
    ul. Czekoladowa 20, 55-040 Bielany Wrocławskie
Dostawa do sklepu stacjonarnego
Dostawa kurierem: GRATIS!