Program
lojalnościowy

5,0/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Koło przednie ZIPP 303 S Tubeless Disc to model należący do najpopularniejszej serii amerykańskiego producenta, będącej wynikiem chęci stworzenia zaawansowanych karbonowych kół, wystarczająco wytrzymałych, aby niezmiennie świetnie poradzić sobie chociażby w rowerach szosowych endurance oraz gravelach, jak i na różnorodnych podłożach, czy to na idealnie równym asfalcie, brukowanej drodze, czy nawet na szutrach.

Całkowicie nowy profil obręczy, został stworzony do opon w konfiguracji bezdętkowej i do niższych ciśnień. Wersja z dopiskiem Disc przeznaczona jest pod hamulce tarczowe. W zależności od wariantu, dostępne z bębenkiem Shimano/Sram, bądź XDR. Pełnię możliwości zagwarantuje zestawienie z dedykowanym kołem przednim.

Szerokość ma znaczenie

ZIPP rozszerzając swoje dziedzictwo podbijania Wiosennych Klasyków, przez jednoetapowe Paryż-Roubaix, do wieloetapowych Tour de France czy Giro D’Italia, zachował idealną do każdego terenu i charakterystyczną dla serii 303 wysokość symetrycznej obręczy 45 mm, dodając zauważalnie większą szerokość wewnętrzną 23 mm. Efekt? Jeszcze lepsze osiągi i jakość jazdy w prawie każdy możliwy do zmierzenia sposób. Bez względu na rodzaj nawierzchni, oparte na sztywnej osi koło jest równie szybkie jak wcześniejsze modele ZIPP, a jednocześnie jeszcze lżejsze i bardziej aerodynamiczne. Zaprojektowane tak, aby było najszybsze z oponą 28 mm, ale to niejedyne zastosowanie, gdyż gotowe jest do obsługi opon gravelowych o szerokości aż do 50 mm.

 Oszczędność mocy potwierdzona testami

303 S czerpie pełnymi garściami z technologii znanych z wyższych modeli, co pozwoliło stworzyć koło o zoptymalizowanych parametrach zawartych w koncepcji TSE – zwiększonej odporności na wiatr, zmniejszonych oporach toczenia, niższej masie komponentów oraz minimalizacji wibracji. Szeroka obręcz w technologii Hookless optymalizuje profil aerodynamiczny, aby przy niższym ciśnieniu w oponie umożliwić bardziej efektywną jazdę. Rezultatem jest szersza i krótsza powierzchnia styku, zmniejszająca ilość wibracji oraz zwiększająca przyczepność i zapewniająca pewne pokonywanie zakrętów, zjazdy i prowadzenie na mokrej nawierzchni. Jak wykazują wewnętrzne testy Zipp, w porównaniu z najlepszymi konkurencyjnymi kołami z oponą 28 mm, rezultatem jest do 10 procent Watt oszczędności w całkowitej mocy wymaganej do utrzymania prędkości 40 km/h na gładkiej, płaskiej drodze.

 

Technologie:

XDR

Bębenek piasty w standardzie XDR to uniwersalny system montażowy SRAM do kaset szosowych z zębatkami mniejszymi niż 11 zębów oraz zakresem większym niż 11 rzędów. W efekcie umożliwia konfigurować lżejsze i bardziej wszechstronne układy napędowe (na przykład 2x12), bez konieczności wprowadzania nowych standardów szerokości tylnej osi czy przeprojektowywania piast. Po zastosowaniu dedykowanej podkładki dystansowej 1,85 mm za kasetą, jest również kompatybilny z kasetami w standardzie SRAM XD. Nowy standard zapewnia stabilniejsze połączenie kasety z piastą, optymalizując trwałość osi i łożysk oraz niwelując problem ’wgryzania się’ zębatek w aluminiowy sterownik.

Hookless

Metoda wytwarzania obręczy z gładkimi ściankami bez charakterystycznych haków na styku z oponą. Podobne rozwiązanie od wielu lat stosuje się w motoryzacji, a nawet w ogromnych Jumbo Jetach. Ustandaryzowana przez Europejską Organizację Techniczną do spraw Opon i Obręczy (ETRTO) średnica obręczy Hookless, zakłada odchylenie +/- 0,5 mm, natomiast ZIPP produkuje swoje obręcze z tolerancją +/- 0,1 mm, czego efektem jest gładsza i bardziej aerodynamiczna powierzchnia na styku opony z felgą, zmniejszająca opory powietrza. Obręcze Hookless są szersze, a zalecane przez ETRTO max ciśnienie powietrza niższe (do 73 PSI / 5 Bar), co finalnie poprawia płynność i wydajność jazdy.

Koncepcja TSE

Podejście Total System Efficiency jest zrównoważonym atakiem na cztery bariery prędkości: opory powietrza, opory toczenia, grawitację oraz wibracje. Koncepcja, opracowana przez najlepszych inżynierów ZIPP w Nest Advanced Development Lab w Indy, pozwoliła stworzyć szereg rozwiązań optymalizujących zdiagnozowane problemy. Precyzyjne połączenie nowej mieszanki karbonu z szerszym profilem obręczy, zaprojektowanym pod kątem lepszego styku z oponą, właśnie dzięki zniwelowaniu oporów powietrza i toczenia, zmniejszeniu wagi produktów (przy zwiększeniu trwałości) oraz minimalizacji przenoszenia drgań, mają przełożenie na wzrost wydajności i większą prędkość.

Dożywotnia Gwarancja

Każdy Klient, kupując nowe koła i komponenty marki ZIPP otrzymuje globalną, dożywotnią gwarancję, obejmującą wady produkcyjne oraz wszelkie awarie osprzętu, które wystąpiły w trakcie jazdy na rowerze zgodnie z przeznaczeniem produktu. W takim przypadku amerykański producent wymieni go lub bezpłatnie naprawi. Warto podkreślić, że dożywotnia gwarancja dotyczy tylko pierwotnego właściciela i nie podlega przeniesieniu. Aby móc z niej skorzystać należy posiadać dowód zakupu.


O marce ZIPP:

Marka ZIPP powstała w 1988 roku w Indy, czyli amerykańskiej kolebce wyścigów samochodowych. Założyciel marki, inżynier sportów motorowych, Leigh Sargent, specjalizował się w naprawach, modyfikacjach, produkcji i aerodynamice samochodów Indy 500. Pasjonował się również kolarstwem i po zbadaniu rowerowych kół dyskowych dostrzegł potencjał do zaprojektowania czegoś lepszego i szybszego. Dzięki innowacyjnemu podejściu, m. in. z wykorzystaniem tunelu aerodynamicznego, ZIPP stworzył szereg kół, które szybko stały się ulubioną bronią aero dla licznych kolarzy zawodowych. W 2007 roku marka dołączyła do brandu SRAM, co zapewniło dodatkową wiedzę oraz zasoby, będące zalążkiem obecnego sukcesu. Aktualnie ZIPP posiada serie produktów od ścigania szosowego, przez uniwersalne koła endurance i gravel do kół enduro/trail. Ponadto marka tworzy takie komponenty jak: kierownice, mostki, sztyce czy od niedawna również dedykowane opony. Misja firmy od początku pozostaje niezmieniona: Making You Faster!

Specyfikacja

Informacje

  • Marka ZIPP
  • Kolor grafitowy
  • Koło - Liczba szprych 24
  • Materiał carbon
  • Mocowanie tarczy centerlock
  • Montaż tył
  • Piasty - łożyska maszynowe
  • Przeznaczenie szosa, gravel
  • Rodzaj osi - przód n/d
  • Rodzaj osi - tył Sztywna oś 12x142 mm
  • Rozmiar koła 28"
  • System obręczy Tubeless ready, Hookless
  • Szerokość wewnętrzna 23 mm
  • Tubeless ready tak
  • Typ bębenka Shimano / SRAM
  • Typ hamulca tarczowy
  • Wysokość obręczy 45 mm
  • Waga produktu 819 g

Informacje handlowe

  • Kod produktu DD164168
  • Kod EAN 710845851148

Opinie o modelu

Ten produkt nie był jeszcze oceniany.Produkty w CentrumRowerowe.pl oceniają tylko nasi klienci po zakupie i przetestowaniu produktu.

Dostawa

Dla tego rodzaju produktu oferujemy dostawę kurierem DPD.

  • Logo DPD duże
    Kurier DPD
    Koszty wysyłki:

    Gratis!

    Czas dostawy:

    1-2 dni robocze

Zaklejanie kartonu
Zapewniamy, iż wysyłane przez nas przesyłki są pakowane z najwyższą dbałością. Dokładamy wszelkich starań, aby produkty były odpowiednio zabezpieczone i dotarły do Klientów w nienaruszonym stanie. Uszkodzenia przesyłek w trakcie transportu są wynikiem nieodpowiedniego postępowania przewoźnika.