Shimano FH-M8110-BS to tylna piasta z grupy Deore XT o typowo wyścigowym zastosowaniu. Komponent posiada bębenek Micro Spline, dzięki któremu możliwa staje się współpraca z zębatką 10T w kasecie 12-rzędowej. Pozwala to na osiąganie jeszcze większej prędkości, dzięki czemu konkurowanie z innymi jest łatwiejsze. Specjalne rozmieszczenie wypustów w bębenku zwiększa żywotność kaset, dzięki czemu posłużą dłużej.
Piasta działa cicho dzięki technologii Scylence – to sposób na przyjemniejszą jazdę na ustronnych ścieżkach. Komponent współpracuje z tarczami Center Lock, dzięki czemu połączenie jest sztywne, tak jak oś E-Thru, która wspiera szybkość pokonywania ostrych zakrętów. Piastę przeznaczono do zaplotu na trzy krzyże.
Najważniejsze informacje:
- Przeznaczenie: wyścigi MTB
- Oś przelotowa E-Thru 12 mm
- Montaż hamulca: Center Lock
- Tylko do prostego zaplotu szprych na 3-krzyże
- Łożyska: kulkowe
- Szerokość: 148 x 12 mm
- Ilość otworów: 28
- Uszczelnienie: labiryntowe i kontaktowe
- Bębenek: Micro Spline do kasety 12-rzędowej
- Masa: 307 g

Technologie:
Micro Spline
Bębenek Micro Spline idealnie sprawdza się w przypadku kaset wyposażonych w najmniejszą zębatkę 10T. Element posiada mniejsze i szerzej rozmieszczone wypusty – zapobiega to uszkodzeniom koronki, co skutecznie zwiększa jej żywotność.
Scylence
Technologia Scylence polega na specjalnej konstrukcji piasty, która oferuje sztywność i szybkie zazębianie. Taki komponent daje wyczucie pedałowania i działa cicho, dzięki można korzystać z dźwięków otoczenia.
Center Lock
System Center Lock polega na montażu tarczy za pomocą wypustowego mocowania oraz pierścienia blokującego. Rozwiązanie pozwala skrócić czas montażu i demontażu, a także zwiększyć precyzję, sztywność połączenia, a tym samym skuteczność hamowania.
Quick Engagement
Tylna piasta została wykonana z myślą o szybkiej jeździe MTB. Dwa zestawy zapadek i 18/16 wycięć w piaście sprawia, że jej dopasowanie jest wyjątkowo precyzyjne, co przekłada się także na zoptymalizowanie trakcji.
Labiryntowe i kontaktowe uszczelnienie
Łożyska uszczelnione labiryntowo i kontaktowo są dokładnie osłonięte przed piaskiem, błotem i wodą. Ogranicza to potrzebę częstego serwisowania i zapewnia długą żywotność mechanizmu. Taki system uszczelnienia przydaje się szczególnie w trudnych warunkach atmosferycznych.
E-Thru
Oś przelotowa E-Thru ma wiele zalet, oferując między innymi wysoką sztywność i niską masę. Ten standard przydaje się przede wszystkim w przypadku ostrych zakrętów, które rowerzysta pokonuje z dużą prędkością.