Piasta Shimano FH-M8110 pochodzi z wyścigowej grupy Deore XT. Bębenek Micro Spline umożliwia stosowanie zębatki 10T, dzięki czemu można osiągać jeszcze większą prędkość. Sposób rozmieszczenia wypustów zwiększa żywotność 12-rzędowych kaset – to kolejna zaleta bębenka. Cicha praca piasty to zasługa zastosowania technologii Scylence. Komponent przeznaczono do współpracy z tarczami Center Lock mocowanymi na wypust i pierścień, co jest bardzo łatwe. Oś E-Thru zwiększa sztywność koła i szybkość pokonywania ostrych zakrętów.
Najważniejsze informacje:
- Przeznaczenie: wyścigi MTB
- Oś przelotowa E-Thru 12 mm
- Montaż hamulca: Center Lock
- Łożyska: kulkowe
- Uszczelnienie: labiryntowe i kontaktowe
- Bębenek: Micro Spline do kasety 12-rzędowej
- Masa: 305-307 g (w zależności od wersji)
Technologie:
Scylence
Technologia Scylence polega na specjalnej konstrukcji piasty, która oferuje sztywność i szybkie zazębianie. Taki komponent daje wyczucie pedałowania i działa cicho, dzięki można korzystać z dźwięków otoczenia.
Micro Spline
Bębenek Micro Spline idealnie sprawdza się w przypadku kaset wyposażonych w najmniejszą zębatkę 10T. Element posiada mniejsze i szerzej rozmieszczone wypusty – zapobiega to uszkodzeniom koronki, co skutecznie zwiększa jej żywotność.
Center Lock
System Center Lock polega na montażu tarczy za pomocą wypustowego mocowania oraz pierścienia blokującego. Rozwiązanie pozwala skrócić czas montażu i demontażu, a także zwiększyć precyzję, sztywność połączenia, a tym samym skuteczność hamowania.
Quick Engagement
Tylna piasta została wykonana z myślą o szybkiej jeździe MTB. Dwa zestawy zapadek i 18/16 wycięć w piaście sprawia, że jej dopasowanie jest wyjątkowo precyzyjne, co przekłada się także na zoptymalizowanie trakcji.
Labiryntowe i kontaktowe uszczelnienie
Łożyska uszczelnione labiryntowo i kontaktowo są dokładnie osłonięte przed piaskiem, błotem i wodą. Ogranicza to potrzebę częstego serwisowania i zapewnia długą żywotność mechanizmu. Taki system uszczelnienia przydaje się szczególnie w trudnych warunkach atmosferycznych.
E-Thru
Oś przelotowa E-Thru ma wiele zalet, oferując między innymi wysoką sztywność i niską masę. Ten standard przydaje się przede wszystkim w przypadku ostrych zakrętów, które rowerzysta pokonuje z dużą prędkością.