Koszyk

Koszyk jest pusty

Rowery miejskie

  • 4,7 / 5

    Nasza ocena
    na Opineo

  • Dostawa
    w 24h

  • Odbiór rowerów
    w punktach

Filtry

Polecane
Pozostałe od A do Z
Od
do

POLECAMY

-45% 829,00 zł
459,99 zł

POLECAMY

5,0

1 opinia

Rower UNITY Mosca
Dostawa 24h GRATIS
-47% 1249,00 zł
659,99 zł

Wyprzedaż

-47% 939,00 zł
499,00 zł

Wyprzedaż

-50% 1299,00 zł
649,00 zł

Wyprzedaż

-50% 1299,00 zł
649,00 zł

bestseller

-45% 829,00 zł
459,99 zł

Rowery miejskie to najpopularniejsza na świecie kategoria rowerów. Jak nazwa wskazuje zostały stworzone jako środek codziennego, miejskiego transportu. Z powodzeniem można ich również używać do niezbyt długich, rekreacyjnych wycieczek. Rowery miejskie muszą obowiązkowo posiadać kompletne wyposażenie. Pełne błotniki, tylny bagażnik, oświetlenie (zasilane często praktyczną prądnicą zintegrowaną z przednią piastą), pełna osłona łańcucha chroniąca cywilne ubrania przed smarem i podpórka to absolutne minimum. Rowery miejskie mogą mieć koła w różnych rozmiarach, choć najpopularniejsze jest 28 cali. Bardzo istotną cechą (i zaletą) rowerów miejskich jest ich bezobsługowość. Wszelkie czynności konserwacyjno-obsługowe są ograniczone do absolutnego minimum. Z tego względu w rowerach miejskich napęd jest często jednobiegowy bądź oparty o wielobiegowe piasty z wewnętrznymi przełożeniami. Najczęściej mamy do dyspozycji 3, 5, 7 lub 8 biegów, co w miejskim środowisku wystarcza zazwyczaj z nawiązką. Opony rowerów miejskich konstruowane są z myślą o utwardzonych nawierzchniach. Ich bieżnik jest gładki i wyposażony zwykle w rowki odprowadzające wodę. Najważniejsze jednak, by opony były wyposażone w skuteczne wkładki antyprzebiciowe. Pozycja na rowerze miejskim jest wyprostowana. Ponad 90% ciężaru ciała spoczywa na siodełku. Z tego względu bardzo ważna jest jego amortyzacja, bądź w postaci amortyzowanego wspornika siodła, bądź sprężyn lub elastomerów. Amortyzator przedni nie jest niezbędny, choć w często występuje. Wyprostowana pozycja, oprócz komfortu, zapewnia dobrą widoczność, niezbędną w ruchu miejskim. Ceną za to są słabe właściwości aerodynamiczne, które powodują, że klasyczne rowery miejskie nie są demonami prędkości. Ale nie służą one do bicia rekordów. Przy budowie ram rowerów miejskich w dalszym ciągu z powodzeniem stosuje się stal, choć jest ona wypierana przez coraz bardziej popularne aluminium. Rowery miejskie są zwykle dość ciężkie. Przy ich projektowaniu najważniejsze są bowiem praktyczność, niezawodność i bezobsługowość.