Program
lojalnościowy

5,0/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Siodełko BROOKS B17 Standard - specyfikacja

Informacje

  • Marka BROOKS
  • Kolor czarny
  • Otwór anatomiczny nie
  • Płeć męskie
  • Pręty stalowe
  • Przeznaczenie trekking / miasto
  • Szerokość 175 mm

Informacje handlowe

  • Kod produktu DD78015
  • Kod EAN 831273005245
  • Waga produktu 520 g

Wszystko zaczyna się w 1866 roku, kiedy John Boultbee Brooks zakłada firmę JB Brooks & Co zajmującą się wyrobem uprzęży do jazdy konnej i ogólnych wyrobów skórzanych. Przewrót następuje w 1878 roku po niefortunnej śmierci konia Pana Brooksa, kiedy nie mogąc pozwolić sobie na innego konia, pożycza rower, aby dojeżdżać do pracy. Okazało się, że siodło w rowerze jest bardzo niewygodne, i dlatego postanawia coś z tym zrobić. W dniu 28 października 1882 roku Pan Brooks dostaje swój pierwszy patent na wyprodukowane przez siebie siodło. I tak JB Brooks & Co staje się znanym i szanowanym producentem ręcznie składanych pięknych skórzanych siodeł.

CLASSIC to Komfort i wytrzymałość, dopasowuje się do kształtu ciała, chłodzi w czasie upałów.
Linia Classic to jedne z naszych najlepiej sprzedających się modeli, idealne dla nowoczesnych rowerzystów, ponieważ wszystkie siodełka posiadają pojedyncze szyny, a zatem mogą być zgodnie montowane z nowoczesnymi sztycami. Najpopularniejszym siodłem w lini Classic Brooks jest jeden z najstarszych modeli - B17. Zostało po raz pierwszy sprzedane w 1896 roku i od tego czasu nigdy nie znikło z produkcji. Większość z modeli Classic jest dostępna w typach Aged i Imperial.

Szlagier wśród skórzanych siodeł. Model siodła, który pierwszy raz pojawia się w katalogu Brooks'a już w 1898 roku. Specjalnie dopasowany profil zapewnia komfort i redukuje nacisk na krocze w czasie jazdy. Polecane do jazdy miejskiej oraz dłuższych wypadów terenowych.

Najważniejsze cechy:

  • długość: 275 / 242 mm
  • szerokość: 175 / 176 mm
  • wysokość: 65 / 58 mm
  • waga: 520 / 460 g
  • pierwsze takie siodło pojawiło się już w 1898 roku
  • wykonane z naturalnej skóry
  • smukły profil
  • stelaż: Copper Plated Steel
  • czarne szyny ze stali
  • zapewnia najwyższy komfort jazdy
  • wyposażony w stalowe nity
  • przeznaczone do poruszania się po mieście, jak i do lekkiej turystyki
  • sprawdzi się również na dłuższych przejażdżkach
  • unikalna konstrukcja niezmieniona od początku powstania

Dlaczego warto wybrać Brooks'a?

  • siodła Brooks to prawdziwe dzieła sztuki
  • proces produkcji i materiały zawsze stoją na najwyższym możliwym poziomie
  • wszystkie produkty wykonywane są ręcznie zawsze przy zastosowaniu skóry 1 klasy
  • dostosowują się do indywidualnych anatomicznych kształtów tylko jednego użytkownika
  • wyjątkowa trwałość
  • klasyczny design
  • tradycyjna angielska manufaktura niezmiennie działająca od 150 lat
  • kute ręcznie w Anglii przez doświadczonych rzemieślników




Siodełko BROOKS B17 Standard - opinie

  • Jacek
    5,0

    Opinia potwierdzona zakupem

    Rewelacja.

  • Krzysztof
    5,0

    Opinia potwierdzona zakupem

    Super siodełko.

  • Damian
    5,0

    Opinia potwierdzona zakupem

    Nie ma co ukrywać, siodełka Brooks kosztują sporo. Często finansowo są poza zasięgiem, bo nie mamy nigdy pewności czy nasze 4 litery polubią się z danym siodłem. Ciągłym uganianiem się za siodełkami i kombinowaniem z wkładkami w spodenkach postanowiłem zaryzykować. Też miałem dobre opinie z pierwszej ręki użytkowników. Póki co przejechałem jedynie 400 km na tym siodełku, więc jeszcze nie ułożyło się pode mnie. Natomiast mogę powiedzieć tylko jedno... to był mój najlepszy zakup od lat. Jeździło mi się od samego początku bardzo komfortowo. Postanowiłem zrezygnować z wszelkich wkładek w spodenkach. Jest twardo, ale jednocześnie skóra nieco ugina się na nierównościach. Po najdłuższej trasie jak do tej pory - 7 godzinnej - nie miałem żadnych nieprzyjemnych doznań typu odparzenia, przetarcia. Wcześniej jeździłem na kilku siodełkach, 135-142mm. To jest szersze, lecz o dziwo nie przeszkadza mi to, a podparcie dla kości kulszowych jest odpowiednie. Jazda na gravelu nie jest zbyt agresywna, więc w przypadku roweru szosowego zastanowiłbym się nad węższym modelem. Polecam :)