Koszyk

Koszyk jest pusty

Zaciski hydrauliczne hamulców tarczowych

Zacisk hydrauliczny to podstawowa część układu hamulcowego, odpowiedzialna za wywieranie nacisku na tarczę, co prowadzi do zwolnienia obrotów lub zatrzymania całego koła. Montowany jest na widelcu z mocowaniami w standardzie Post Mount (PM) lub International Standard (IS) w rowerach MTB oraz Flat Mount w szosowych. Aby funkcjonował prawidłowo, należy go odpowiednio konserwować i wymieniać elementy, które ulegają naturalnemu zużyciu.

5,0

1 opinia

149 ,99 zł
-15% 177 zł
Dostawa GRATIS

bestseller

5,0

3 opinie

159 ,99 zł
-6% 170 zł
Dostawa GRATIS
231 ,99 zł
-12% 264 zł
Dostawa GRATIS
4,0

1 opinia

269 ,99 zł
-16% 322 zł
Dostawa GRATIS
301 ,99 zł
-11% 341 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

449 ,99 zł
-11% 504 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

489 ,99 zł
-15% 579 zł
Dostawa GRATIS
544 ,99 zł
-16% 649 zł
Dostawa GRATIS

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Zaciski hydrauliczne są chętnie wybierane zarówno przez amatorów i entuzjastów rekreacyjnych wycieczek rowerowych, jak i profesjonalistów, którzy zawodowo zajmują się kolarstwem. Są efektywne i charakteryzują się dużą kulturą pracy. Do ich prawidłowego funkcjonowania potrzebny jest specjalny płyn do hamulców rowerowych. Może to być dedykowany olej mineralny lub preparat typu DOT. Dzięki niemu, po naciśnięciu dźwigni następuje zmiana ciśnienia wprawiająca w ruch tłoki i uruchamiająca zacisk.

Tego typu hamulce mają wiele zalet. Przede wszystkim zapewniają dużą siłę hamowania poprzez równomierne zaciskanie klocków na tarczy. Są też odporniejsze na przegrzewanie niż ich mechaniczne wersje. Pozytywnie wpływa to na funkcjonowanie całego układu oraz długość jego eksploatacji.

Zacisk hydrauliczny rowerowy – konserwacja

Aby zacisk hydrauliczny do roweru działał płynnie i efektywnie należy go regularnie konserwować. Wiąże się to między innymi z cykliczną, przynajmniej coroczną wymianą wspomnianych wcześniej płynów. Nie musisz jednak obawiać się o koszty. Preparaty nie są drogie, a poza tym charakteryzują się naprawdę dużą wydajnością.

Elementami, które również należy dość regularnie zmieniać, są okładziny. To właśnie one mają bezpośredni kontakt z tarczą i zaciskając się na niej, zatrzymują całe koło. Częste tarcie i obciążenia sprawiają, że klocki zużywają się i po jakimś czasie przestają być tak efektywne, jak na początku. Wtedy należy je wymienić, aby jazda znów stała się komfortowa i bezpieczna.