Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Koła szosowe przez lata niemal się nie zmieniły. Przynajmniej tak to wygląda z zewnątrz. W rzeczywistości trwa wyścig zbrojeń o to, która firma zrobi koła lżejsze i sztywniejsze. Do tego dochodzi modny w ostatnich latach nurt aero. Koła muszą stawiać także jak najniższe opory toczenia. To przekłada się na cenne waty i urwane sekundy, a nawet dziesiątki sekund. Koła szosowe to jeden z istotniejszych elementów w modelach do jazdy po asfalcie. Pozwalają na błyskawiczne przyspieszenie i ułatwiają utrzymanie wysokiej prędkości.
Black Weeks
Black Weeks
Black Weeks
Nowość
Black Weeks
Black Weeks
Black Weeks
Koła szosowe mają przeważnie średnicę 28 cali. Wartość ta nie zmienia się od lat i nie zapowiada się, by miało być inaczej. Kolarstwo szosowe jest bardzo konserwatywną dyscypliną, podobnie jest z samymi kołami.
Koła rowerowe szosowe zbudowane są przeważnie z aluminiowej obręczy, piasty zrobionej z aluminium i stali oraz stalowych szprych. Bardziej zaawansowane wersje mają carbonową felgę. W najdroższych modelach także korpus piasty i szprychy wykonane są z włókna węglowego.
Wyróżniamy dwa główne rodzaje kół rowerowych:
Przez lata najczęściej montowano koła szosowe za pomocą szybkozamykaczy QR – 100x5 mm i 130x5 mm. Zastosowanie hamulców tarczowych sprawiło, że coraz częściej pojawiają się osie sztywne – 100x12 mm (z przodu) i 142x12 mm (z tyłu).
Istotnym trendem jest też aero. Obręcze stosowane w rowerach czasowych są wyższe, przez co generują znacznie niższe opory powietrza. Obręcze takich kół są w znacznej większości przypadków wykonane z carbonu (aluminium jest zbyt ciężkie).
Zobacz także:
Powiązane kategorie: