Darmowa
dostawa
Program
lojalnościowy
5,0/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Wybierając się na przejażdżkę rowerem, nierzadko rowerzysta ma do czynienia ze zmieniającą się nawierzchnią. Przykładowo trasy MTB często prowadzą przez trudne tereny, gdzie napotkać można na piach, czy grząskie błoto. Poruszanie się wtedy jest zazwyczaj utrudnione i wymaga od nas większej siły. Dlatego o płynność jazdy dbają przerzutki rowerowe, które dopasowują siłę nacisku stóp na pedały oraz szybkość obracania się łańcucha do nawierzchni, po której jedziemy. Przerzutka tylna jest w stanie zmieniać od 5 do 11 zębatek. Zobacz ofertę CentrumRowerowe.pl i dobierz przerzutki tylne dopasowane do twojego jednośladu.
POLECAMY
Darmowa
dostawa
POLECAMY
bestseller
8 opinii
Wyprzedaż
11 opinii
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
1 opinia
1 opinia
bestseller
7 opinii
Odbiór
w punkcie
Przerzutka tylna, podobnie jak przednia, jest częścią układu napędowego roweru. Ma ona za zadanie ułatwić rowerzyście jazdę w zróżnicowanym terenie. Podczas wyprawy napotkać możemy na różnego rodzaju strome podjazdy, czy chociażby piach i błoto, które uniemożliwiają sprawne pokonanie danego odcinka. Dopasowanie siły nacisku stóp na pedały oraz szybkości obracania się łańcucha to główne zadanie tych części. Tylna przerzutka przyczynia się do zmiany przełożeń na tylnych zębatkach. Obecnie przerzutki rowerowe tylne obsługują od 5 do 11 zębatek.
Przerzutki tylne składają się z korpusu oraz wózka, inaczej nazywanego prowadnicą lub wodzikiem. Elementy te ściśle ze sobą współpracują. Umieszczona w korpusie sprężyna sprawia, że wózek przesuwa się nad kolejnymi zębatkami, nakierowując łańcuch na pożądane przez nas przełożenie. Warto wiedzieć, że wodzik może mieć różną długość, w zależności od wybranej przez nas kasety. Dobrze wiedzieć, że przerzutka tylna zamontowana w niektórych rowerach może nie być w stanie obsłużyć kaset, które posiadają koronki ze zbyt dużą liczbą zębatek.
W ofercie CentrumRowerowe.pl znajdziesz najczęściej stosowane przerzutki tylne typu Top Normal oraz Low Normal. Pierwszy z nich to klasyczny rodzaj, w którym sprężyna przerzutki wypycha wodzik w stronę najmniejszego trybu. Stąd również sama nazwa Top Normal, ponieważ „Top”, czyli najwyższe przełożenie oznacza w tym przypadku najmniejszą zębatkę. Istnieją również przerzutki tylne Low Normal, gdzie cały schemat działa zupełnie odwrotnie, normalną pozycją jest niski bieg, czyli „Low”.
Przerzutka tylna montowana jest do ramy roweru przy pomocy śruby do haka z nagwintowanym otworem. Hak ten znajduje się przy osi tylnego koła. Tylna przerzutka jest przykręcana przy użyciu klucza imbusowego. Przerzutki tylne mogą być również zamontowane na hak, który przytwierdza się bezpośrednio do osi tylnego koła, ale współcześnie odchodzi się od tego rozwiązania. Wariant ten stosowany jest obecnie wyłącznie w najtańszych modelach.
W asortymencie naszego sklepu znajdziesz także specjalny adapter przerzutki, pozwalający na dopasowanie dostępnych obecnie modeli indywidualnie do Twojego roweru. Zobacz sam!