W przerzutce tylnej SRAM NX zastosowano podobne rozwiązania, jak w najwyższych grupach amerykańskiej firmy. Zmiana biegów przebiega równie płynnie, jedynie masa elementu jest wyższa.
W przerzutce wykorzystano m.in. technologię X-Horizon, znaną z topowej grupy SRAM XX1. Dzięki niej zmiana biegów jest szybka. Przycisk Cage Lock odpowiada z kolei za zwolnienie i usztywnienie wózka. Sprawia, że wyjęcie tylnego koła jeszcze nigdy nie było tak proste.
Jakie inne cechy ma SRAM NX?
- Działa w napędach z jedna tarczą
- Obsługuje kasetę 11-rzędową
- Maksymalny rozmiar największej zębatki kasety to 42T
- Waży jedynie 322 gramy
Zastosowane technologie:
X-Horizon
Technologia X-Horizon oznacza ograniczenie ruchu przerzutki w osi poziomej. Dzięki temu podczas zmiany przełożeń zachowana jest większa precyzja, a sam dobór biegów wymaga użycia mniejszej siły. Górne kółko jest przesunięte do tyłu, co pozwala na zachowanie stałej odległości komponentu od zębatek na każdym przełożeniu. Wpływa to pozytywnie na dokładność i szybkość działania przerzutki.