Koszyk

Koszyk jest pusty

Przerzutki tylne do rowerów szosowych

Filtry

Pozostałe od A do Z
Od
do

Kiedy regulacja tylnej przerzutki szosowej nie pomaga, trzeba przyjrzeć się stanowi podzespołów. Być może konieczna będzie wymiana któregoś z komponentów albo całej przerzutki. Może to być dobra okazja do zamontowania czegoś lepszego niż to, czego używaliśmy do tej pory. Czego konkretnie? Klasyfikacja przerzutek Shimano obejmuje siedem klas jakości. Na szczycie tej hierarchii znajduje się przerzutka tylna Shimano Dura-Ace. Na tle pozostałych wyróżnia się absolutną precyzją i lekkością. Bardzo dobrym wyborem będzie przerzutka tylna Shimano 105. Ta klasa osprzętu zadowoli wymagających użytkowników, którzy traktują jazdę na szosówce w kategoriach sportowych. Dlaczego? Sto piątka to przerzutka tylna szosowa o 11 rzędach, zatem pozwala rozwinąć naprawdę dużą prędkość. Dostępne w niej przełożenia są na tyle różnorodne, że umożliwią wydajną jazdę w każdych warunkach terenowych i pogodowych. Miłośników sportowej jazdy nie zawiedzie również przerzutka tylna Tiagra, która obsługuje 10 rzędów. Zapewnia szybką i precyzyjną zmianę biegów. W dodatku posiada wiele rozwiązań, które dawniej były dostępne w najwyższych grupach sprzętowych, ale kosztuje o wiele mniej niż one. Montuje się ją tradycyjnie, czyli na śrubę (direct attachment). Alternatywę dla Tiagry stanowią przerzutki SRAM Apex. Oczko niżej w typologii przerzutek Shimano jest przerzutka tylna szosowa 9 rzędowa, czyli Sora. Oferuje ona szeroki zakres przełożeń, który zadowoli amatorów ścigania. Wyróżnia się też sportowym designem i łatwością serwisowania. Przerzutki tylne szosowe można również podzielić ze względu na posiadany wózek. Jeśli interesuje nas przerzutka tylna średni wózek, nie musimy się ograniczać. Praktycznie w każdej grupie jakościowej Shimano, poza najwyższą, dostępne są przerzutki wersji z krótkim (SS) i średnim (GS) wózkiem.