
Długo oczekiwana, 11-rzędowa grupa SHIMANO SLX-M7000, czerpie pełnymi garściami z 11-rzędowego XT M8000 oraz XTR M9000 . Nowość stanowi 11-rzędowy układ napędowy oraz nowe konfiguracje, które pozwolą każdemu z zawodników dobrać odpowiednie przełożenia skonfigurowane specjalnie dla jego potrzeb. Grupa przeznaczona do MTB będzie idealna zarówno dla zawodowców oraz każdego wielbiciela górskiej jazdy w terenie.
Odświeżona grupa SLX to nic innego jak popularny 11-rzędowy XT w niższej cenie, osiągniętej przez zastosowanie tańszych materiałów.
Mechanizm korbowy SLX FC-M7000 to nowość od Shimano! Przeznaczony do napędów 11 rzędowych, idealny do jazdy w praktycznie każdym terenie.
Najwazniejsze informacje:
- Zupełnie przeprojektowane korby
- Długa żywotność
- Wysokiej klasy materiały
- Wysoka kultura pracy napędu
- Przeprojektowane wkłady suportu Hollowtech II
- Mniejsze łożyska i lepsze uszczelnienie
- Wydłużona żywotność wkładu suportu
- Duża odporność na ciężkie, terenowe warunki
Specyfikacja:
- Seria: SLX M7000
- Zastosowanie: MTB, Cross Country, All Mountain
- Materiał korby: aluminium anodowane
- Materiał oś korby: stal ocynkowana
- Materiał dużej tarczy: aluminium, CFRP (ocynkowana, anodowana) - należy zakupić osobno
- Materiał małej tarczy: stal
- Rozstaw śrub tarczy: 96/64 mm (4-ramienna)
- Zalecane suport: BB-MT800 i MT800 BB-PA Pressfit Hollowtech II (dostępny osobno)
- Szerokość mufy: 68/73 mm
- Kompatybilne z łańcuchem: HG-X11
- Technologia: Dyna-SYS11, Hollowtech II
Technologie:

Każda generacja technologii Shimano to odzwierciedlenie bieżących czasów, potrzeb rowerzystów i niezbędnych technologii. Zgodnie z tym dziedzictwem, kolejna generacja napędu,
Dyna-Sys, przynosi legendarną jakość, trwałość i niezawodne działanie. A wszystko to po to, aby spełnić rosnące oczekiwania dzisiejszych rowerzystów.
Dynamic Systems Engineering – Dyna-Sys
- Wszechstronne przeprojektowanie wielu przemyślanych szczegółów i funkcji, które jawią się jako całość, a nie jedynie składowa części
- Spaja rowerzystę, rower i trasę w jedną całość
- Intuicyjna kombinacja przełożeń jest ważna dla transferu siły rowerzysty poprzez napęd
- Optymalizacja zębatki ok. 32T jako Primary Driving Gear (główny bieg)
- Umożliwia rowerzystom wyposażenie roweru w najnowsze amortyzatory, a nawet te najcięższe
- Najbardziej strome i zabłocone trasy nie wytrzęsą najbardziej stabilnego napędu Shimano MTB
Dyna Sys 11
- Możliwość dysponowanie całym układem 11-rzędowym bez poświęcania niezbędnego rytmu
- Poprawia rytm dzięki rytmicznej progresji przełożeń w najczęściej wykorzystywanym zakresie
- Mniej zmiany przełożeń z przodu dzięki zoptymalizowanej liczbie zębów tarczy przedniej
- Rowerzysta kontroluje kadencję i zużycie energii dzięki małej różnicy przełożeń z tyłu
- Wydajna kombinacja przełożeń
- Większa prędkość przy tym samym wysiłku
- Wiele przełożeń z przodu pozwala utrzymać wyższą wydajność w całym zakresie
Hollowtech II
-
Shmano w swoich produktach stosuje system Hollowtech
- Polega on na zastosowaniu pustych ramion korby
- Rozwiązanie to zwiększa sztywność i obniża wagę.
- Rozwinięciem tego patentu jest Hollowtech II, czyli zintegrowana z prawym ramieniem oś suportu.
- W niższych grupach, takich jak Deore, Shimano zrezygnowało z pustych ramion mimo zintegrowanej osi suportu; takie rozwiązanie nazwano 2-Piece-Crankset