Niska masa, aerodynamiczna konstrukcja i niezawodny, sterowany elektronicznie napęd. Wszystko po to, by efektywnie zamieniać każdy wat energii na prędkość. RIDLEY Kanzo Fast GRX DI2 to gravel dla wymagających miłośników jazdy po szutrach. Powstał z myślą o startach w zawodach wysokiej rangi, ale sprawdzi się też podczas treningów i rekreacyjnych objazdów z dala od szosy.
Jak na zaawansowaną konstrukcję do szybkiej gravelowej jazdy przystało, ten jednoślad wyposażono w lekką, sztywną i wytrzymałą ramę z włókna węglowego. Materiał, z którego powstał stelaż dostarczył światowy lider w produkcji tego typu elementów - japońska marka Toray. Na obniżenie masy jednośladu wpłynęło też zastosowanie karbonowych obręczy, widelca, rury podsiodłowej oraz mostka z kierownicą.
Rower ma świetne osiągi także dzięki doskonałej aerodynamice. To efekt zaawansowanych testów w tunelu aerodynamicznym oraz na szutrowych trasach. Opór powietrza zminimalizowano m.in. poprzez zastosowanie specjalnego kształtu mostka, kierownicy i sztycy podsiodłowej (litera „D”) oraz umieszczeniu owiewek F-Wings w dolnej części widelca (zmniejszenie turbulencji). Do tego dochodzi całkowicie wewnętrzne prowadzenie przewodów - „czysta” kierownica sprawia, że wokół linek nie plącze się wiatr.
Masa roweru RIDLEY Kanzo Fast GRX DI2 w rozmiarze 56,5 cm
Niska masa i minimalny opór aerodynamiczny to jeszcze nie wszystko. Dzięki dopracowanej geometrii, użytkownik może przyjąć komfortową, mocno pochyloną pozycję w siodle, zachowując jednocześnie pełną kontrolę nad trakcją i dynamiką jazdy. To efekt obniżenia tylnych widełek oraz zastosowania masywnego suportu i optymalnie ustawionej kierownicy (spadek 120 mm i zasięg 70 mm, flara 16 stopni).
Jednoślad ma 11-rzędowy napęd z jednym blatem z przodu. Takie rozwiązanie zapewnia duży zakres przełożeń, przy jednoczesnym obniżeniu masy konstrukcji i zmniejszeniu awaryjności układu. Brak przedniej przerzutki i dodatkowych tarcz pozwolił na zoptymalizowanie kształtu ramy pod kątem aerodynamiki.
Za zmianę przełożeń w tym modelu odpowiada przerzutka Shimano z zaawansowanej gravelowej grupy GRX 817 Di2 - to komponent sterowany elektronicznie. Z przodu pracuje mechanizm korbowy RotoR Aldhu. W konstrukcji zastosowano osadzone na sztywnych osiach koła Forza Levanto Carbon DB oraz przeznaczone do gravelowej jazdy opony Vittoria Terreno Dry TLR. Prędkość kontrolują hydrauliczne hamulce tarczowe.