Aerodynamiczny kształt, innowacyjne rozwiązania technologiczne, wydajny napęd z jednym blatem z przodu oraz niezawodne hamulce tarczowe. RIDLEY Kanzo Fast GRX800 to gravel dla wymagających miłośników szybkiej jazdy po szutrach. Świetnie nadaje się do startów w zawodach - efektywnie przekłada każdy wat mocy na prędkość.
Konstrukcja postała na bazie wytrzymałej i sztywnej ramy z włókna węglowego. To materiał z serii Essential, opracowany przez światowego lidera produkcji elementów karbonowych - japońska markę Toray. Z karbonu powstały też widelec, wspornik kierownicy i siodła oraz pulpit sterowniczy. Efekt to niska masa jednośladu, dzięki której maszyna świetnie nadaje się do sportowej rywalizacji w zawodach najwyższej rangi.
Inżynierowie RIDLEY’a postawili też na aerodynamikę konstrukcji. To efekt zaawansowanych symulacji komputerowych oraz testów w tunelu aerodynamicznym i na gravelowych trasach. Jak udało się zmniejszyć opór powietrza? M.in. poprzez zastosowanie specjalnie ukształtowanej kierownicy, wspornika siodła i rury sterowniczej - te elementy mają kształt litery „D”. Turbulencje wywoływane przez piastę wyeliminowano dzięki owiewkom F-Wings umieszczonym w dolnej części widelca. Na zwiększenie aerodynamiki wpłynęło też zastosowanie całkowicie wewnętrznego prowadzenia kabli, a także rezygnacja z przedniej przerzutki.
Efektywne przenoszenie mocy na napęd jednośladu umożliwia specjalnie opracowana geometria ramy. Pozwala przyjąć dynamiczną, a jednocześnie mocno pochyloną pozycję za kierownicą. Opuszczone rury tylnego trójkąta, masywny suport oraz optymalnie dobrany zasięg i spadek kierownicy sprawiają, że jednoślad wygodnie się prowadzi, a wysiłek włożony w jego napędzanie błyskawicznie przekłada się na zwiększenie prędkości.
W rowerze zastosowano wysokiej jakości napęd z jedną tarczą z przodu - takie rozwiązanie zapewnia bardzo szeroki zakres przełożeń, przy jednoczesnym obniżeniu masy, redukcji awaryjności i podniesieniu aerodynamiki konstrukcji. 11-rzędowa kaseta sprzężona jest z wydajną i niezawodną przerzutką Shimano GRX800. Z przodu pracuje mechanizm korbowy Rotor Vegast 42T. Za stopowanie jednośladu odpowiadają wydajne hamulce hydrauliczne Shimano GRX810. Napęd i system hamowania obsługują ergonomiczne klamkomanetki z tej samej grupy japońskiego producenta. Do tego dochodzą solidne obręcze Forza Norte DB TLR z szutrowymi oponami Vittoria Terreno Dry TLR.