Szukasz roweru, który nie zawiedzie Cię podczas wymagających wyścigów XC? W takim razie model Lapierre ProRace CF 7.9 powinien Ci się spodobać. Zastosowane w nim rozwiązania to prawdziwa gratka dla miłośników MTB. Łączy w sobie niską masę z niezwykle wydajnym osprzętem, co sprawia, że gwarantuje nie tylko wysoki komfort użytkowania, ale również efektywną pracę każdego z układów. Na uwagę zasługuje również jego wygląd. Projektanci przyłożyli ogromną wagę do designu, dzięki czemu produkt marki Lapierre prezentuje się fenomenalnie.
Nowoczesna, karbonowa rama
Bazą całej konstrukcji jest oczywiście rama. W tym wypadku konstruktorzy postawili na nowoczesny, stosowany w rowerach z wysokich półek karbon. To materiał pożądany wśród rowerzystów ze względu na jego świetne parametry użytkowe. Jest lekki, sztywny, a dodatkowo doskonale tłumi wibracje. Nowoczesna geometria ramy gwarantuje świetną dynamikę. Rowerzysta ma możliwość przyjęcia pochylonej pozycji, co znacznie ułatwi pokonywanie podjazdów i trudnych odcinków. Rower jest responsywny i błyskawicznie reaguje na ruchy właściciela.
Bardzo ważny aspekt stanowi technologia 3D Tubular. To specjalne rozgałęzienie oddzielające tylne widełki od rury podsiodłowej, co przekłada się na poprawę elastyczości i lepsze tłumienie wibracji. Wypływa również na obniżenie masy i ogólną poprawę komfortu bez strat na wydajności.
Nie bez znaczenia jest też wewnętrzne prowadzenia przewodów poprawiające estetykę i zabezpieczające je przed uszkodzeniami przez czynniki środowiskowe, takie jak kamienie czy gałęzie.
Wydajny amortyzator FOX
Lapierre ProRace CF 7.9 wyposażono również w przedni amortyzator FOX 32 Float SC Performance o skoku 100 mm. W momencie uderzenia koła o przeszkodę, widelec doskonale tłumi wstrząsy i redukuje siłę uderzenia o przeszkody. Dzięki temu znacznie poprawia się nie tylko komfort, ale również bezpieczeństwo rowerzysty. Ryzyko zablokowania przedniego koła staje się mniejsze, co ogranicza widmo niebezpiecznego upadku. Amortyzator dysponuje trzema trybami – otwartym, średnim oraz zamkniętym, co pozwala dostosować jego funkcjonowanie do aktualnych warunków i indywidualnych preferencji.
Płynnie działający napęd SRAM
Napęd w konfiguracji 1x12 składa się z komponentów od amerykańskiego giganta branży rowerowej – marki SRAM. Kaseta NX Eagle o zakresie 11-50T w połączeniu z jednorzędową korbą GX Eagle 32T i ramionami o długości 175 mm gwarantuje sprawne przenoszenie mocy i liczbę przełożeń odpowiednią do jazdy w wymagającym terenie górskim. Za zmianę biegów odpowiada tylna przerzutka z wysokiej grupy X01 Eagle obsługiwana przez manetkę z serii GX Eagle. To połączenie, które gwarantuje nienaganną pracę niezależnie od warunków. Pokonywanie podjazdów oraz szlaków pełnych przeszkód będzie znacznie łatwiejsze, a płynna praca całego układu napędowego zapewni Ci przewagę nad rywalami podczas wyścigów XC.
Mocne hamulce
W rowerze zastosowano mocne, hydrauliczne hamulce tarczowe SRAM Level TL. To wydajne, dwutłoczkowe konstrukcje, które gwarantują dużą siłę hamowania niezależnie od warunków atmosferycznych. Przednia tarcza w rozmiarze 180 mm i tylna 160 mm charakteryzują się nowoczesnymi konstrukcjami i dobrze odprowadzają ciepło. Całość wyróżnia świetna modulacja i nienaganne działanie.
Obręcze DT Swiss i opony MAXXIS
Koła wyposażono w solidne obręcze uznanej marki DT Swiss. Są one nie tylko lekkie, ale również bardzo wytrzymałe. Założone na nie opony to model MAXXIS Rekon Race EXO TR. Wyposażono je w mocną wkładkę antyprzebiciową EXO, a dodatkowo są przystosowane do użytku w systemie bezdętkowym. To połączenie, które znacznie zmniejsza ryzyko uszkodzenia ogumienia i konieczności postoju.