Program
lojalnościowy
5,0/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Gdynianie dostali właśnie mocny argument przemawiający za przesiadką z samochodu na bardziej ekologiczny środek transportu. Miasto wprowadziło od tego roku dofinansowanie do zakupu roweru elektrycznego. Dotacja może wynosić maksymalnie 50% ceny e-bike’a, lecz nie więcej niż 2 500 złotych. Sprawdziliśmy, jakie wymagania należy spełnić, aby ubiegać się o zwrot pieniędzy za zakup e-roweru, a także co i za jaką cenę można aktualnie nabyć z pomocą środków z miasta.
Gdynia ruszyła z programem dopłat jako pierwsza w Polsce. Czy inne miasta podążą jej śladem?
Nie trzeba nikogo przekonywać, że pomysł udzielania dotacji na rzecz kupna jakichkolwiek rowerów, a zwłaszcza tych elektrycznych, jest inicjatywą wartą poparcia. Dlatego ludzie z całej Polski z zazdrością spoglądają w stronę pionierskiego projektu, jaki Gdynia wprowadza od 2022 roku. Urząd Miejski będzie tam refundował mieszkańcom część wydatków przeznaczonych na zakupów e-bike’ów.
Każdy, kto miał okazję lepiej poznać Gdynię, wie również, że w Trójmieście nie brakuje stromych podjazdów, do których pokonywania części rowerzystów przyda się dodatkowa pomoc, czyli wbudowany silnik. Nie mamy wątpliwości, że chętnych do przesiadki na „elektryki” będą setki!
Rada Miasta Gdyni uchwaliła w kwietniu uchwałę dotyczącą zasad udzielania dotacji na zakup rowerów elektrycznych. Mamy do czynienia z absolutnie przełomowym programem w Polsce, ponieważ żadne inne miasto nie oferuje swoim mieszkańcom podobnego wsparcia. W budżecie znalazło się aż 100 000 złotych na ten cel, dlatego przynajmniej kilkadziesiąt osób – a dokładniej 40 – ma szanse na dopłatę.
Co trzeba zrobić, aby otrzymać dopłatę do zakupu e-bike’a? Wystarczy kilka prostych kroków.
Dofinansowanie wynosi maksymalnie 50% wartości roweru, przy jednoczesnym obostrzeniu, że nie może przekroczyć 2500 złotych. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby kupić e-bike za większą kwotę i zadowolić się zaoferowanym dofinansowaniem.
Tyle o przepisach oraz formalnościach, sprawdźmy teraz, co mogą kupić gdynianie, aby skorzystać z oferowanych przez Urząd Miejski funduszy.
Cena regularna – 4 499 zł
Możliwa cena z uwzględnieniem dofinansowania – 2 249,5 zł
Unity Raggio to rower elektryczny, którego żywiołem jest jazda po mieście. Za jego największy atut należy uznać napęd, pomaga w pedałowaniu zawsze wtedy, gdy akurat tego potrzeba. Silnik ukryty jest w przedniej piaście, bateria schowana w bagażniku. Raggio ma 7 trybów wspomagania, w każdej chwili można wybrać jeden z nich. Oświetlenie umożliwia poruszanie się po zmroku, błotniki chronią przed kałużami oraz błotem, a bagażnik pozwoli przewieźć pakunki.
Cena regularna – 4 499 zł
Przy zakupie z dopłatą – 2 249,5 zł
To solidnie wyposażony elektryczny rower miejski, który szczególnie dobrze nadaje się do codziennych dojazdów do pracy lub szkoły. Wspomaganie silnika zamontowanego w tylnej piaście pozwala podróżować wygodniej, oszczędzać siły oraz szybciej docierać do celu. Dzięki szerokim oponom ECOBIKE Basic poradzi sobie także poza asfaltowymi ścieżkami. W wersji z 280 Wh baterią maksymalny zasięg wspomagania może sięgnąć nawet kilkudziesięciu kilometrów.
Cena regularna – 4 999 zł
Z dofinansowaniem – 2 499,5 zł
Wersja prawie identyczna, jak opisana powyżej konstrukcji, jednak wyposażona w napęd zbudowany na bazie piasty planetarnej Shimano Nexus z trzema biegami. Zapewnia on sprawniejszą i płynniejszą zmianę przełożeń, a także wymaga zdecydowanie mniej uwagi przy czyszczeniu lub smarowaniu. Warto trochę dopłacić, ponieważ rower elektryczny z tym mechanizmem działa jeszcze lepiej.
Cena regularna – 8 299 zł
Z dotacją od Miasta – 5 799 zł
Warunki dofinansowania do zakupu e-roweru nie wymagają trzymania się żadnego limitu cenowego, dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, aby kupić model droższy – np. potężny e-MTB od marki Crussis – i zadowolić się maksymalną kwotą zwrotu, czyli 2500 zł.
e-Atland 5.7 doskonale odnajdzie się podczas codziennego przemieszczania się po mieście, lecz również pozwoli eksplorację najpiękniejszych (i najtrudniejszych) ścieżek, jakie oferuje Trójmiejski Park Krajobrazowy. Amortyzacja o skoku 100 mm, pojemna bateria oraz niezawodny silnik Bafang M400 sprawiają, że jazda staje się niezwykle ekscytująca.