Tło

Odwiedź nasz salon we Wrocławiu. Dowiedz się więcej

Program
lojalnościowy

4,9/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Amortyzatory rowerowe 200mm

Amortyzator 200 mm to komponent o najwyższym ugięciu spośród dostępnych modeli. Wśród przeznaczonych do downhillu i freeride’u widelców znajdziesz m.in. dwupółkowe propozycje od amerykańskiej marki Rock Shox. Przednie amortyzatory ze sztywną osią pozwolą zadbać o bezpieczeństwo i pewność podczas zjazdów. Przejrzyj dostępne widelce, a odkryjesz solidny model do roweru grawitacyjnego.

Wyczyść filtry
  • Skok: 200 mm
Polecane marki
Pozostałe marki
brak wyników
Od
Do

WYPRZEDAŻ

2 999  zł
-25% Najniższa cena: 3 999 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

WYPRZEDAŻ

3 689  zł
-10% Najniższa cena: 4 099 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

WYPRZEDAŻ

4 999  zł
-23% Najniższa cena: 6 499 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!

WYPRZEDAŻ

4 999  zł
-23% Najniższa cena: 6 499 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!

WYPRZEDAŻ

4 999  zł
-23% Najniższa cena: 6 499 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!
2 199  zł
Cena katalogowa: 5 899 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej
2 899  zł
Cena katalogowa: 2 999 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!
4 499  zł
-10% Najniższa cena: 4 999 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!
4 499  zł
Cena katalogowa: 6 999 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Zakupy na raty Santander

Zakupy na raty
nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej

Rozglądając się za amortyzatorem do roweru DH lub freeride, zwróć uwagę na rodzaj sprężyny. Pierwszym wyborem są mechaniczne modele – przystępne cenowo i skuteczne. Zdecydowanie częściej napotkasz jednak powietrzny amortyzator. 200 mm skoku to najwyższa wartość ugięcia, jaką oferują widelce, dlatego regulacja tak potężnego komponentu jest jeszcze ważniejsza w innych modelach. I tu z pomocą przychodzą powietrzne sprężyny, które pozwalają dokładnie dopasować twardość widelca do Twojej wagi. Dodatkową zaletą jest ograniczenie masy – powietrzny amortyzator, taki jak Marzocchi Bomber 58, jest o dobre 200 g lżejszy od mechanicznych odpowiedników.

Amortyzator 200 mm – niższy czy wyższy offset?

Jeśli przeglądasz widelce do rowerów grawitacyjnych, to czasem w obrębie jednego modelu – jak jest przypadku Rock Shox BoXXer Ultimate RC2 – znajdziesz dwa warianty o różnych offsetach. Otóż offset jest to tzw. wystawienie czy wyprzedzenie, a więc odległość osi amortyzatora od linii tworzonej przez golenie i rurę sterową. Parametr ten powinien być wybrany przede wszystkim względem geometrii ramy, a także wielkości koła. Wśród naszych propozycji znajdziesz amortyzatory z offsetem 46 mm i 56 mm – niższy z nich przeznaczono raczej do kół 26 i 27,5-calowych, wyższy zaś do 29-calowych. Mniejsze wyprzedzenie wpływa na większy trail, czyli poprawia stabilność prowadzenia w czasie pokonywania zakrętów. Wyższy offset z kolei pasuje do płaskich główek ramy przydających się zwłaszcza na zjazdach.

Przydatne regulacje w amortyzatorze rowerowym 200 mm

Część widelców w omawianej kategorii należy do klasycznych jednopółkowych modeli – to sprawdzone rozwiązanie. W przypadku DH przyda się jednak lepiej rozkładający przeciążenia dwupółkowy amortyzator rowerowy. 200 mm to ogromny zakres ugięcia, dlatego warto w jak najwyższym stopniu przystosować widelec do własnych preferencji. Podczas wyboru komponentu zwróć uwagę na wszelkie dodane pokrętła. Najważniejsze z regulacji to:

  • Regulacja wstępnego naprężenia sprężyny – najważniejsza z regulacji, ponieważ pozwala ustawić SAG względem wagi rowerzysty i roweru, dostosowując wstępne ugięcie do rodzaju przeszkód.
  • Regulacja tłumienia odbicia (powrotu) – pomaga w ustawieniu działania amortyzatora do wielkości przeszkód.
  • Regulacja tłumienia wolnej kompresji – umożliwia dobranie ugięcia widelca podczas hamowania.
  • Regulacja tłumienia szybkiej kompresji – działa podobnie jak wyżej wymieniona, ale nie jest ustawiana względem wolnego wytracania prędkości, a nagłych uderzeń.
  • Blokada skoku – do całkowitego zniwelowania ugięcia, a więc przydatna na twardych podjazdach i szosie. Manetka umieszczona jest zazwyczaj na goleni.