Jak przyznaje sam producent – Ruut X to najbardziej wyścigowy gravel z najnowszej kolekcji marki Rondo. Konstrukcja tego modelu całymi garściami czerpie z rozwiązań stosowanych w rowerach przełajowych oraz nowoczesnych gravelach, czyli wszystkiego, co najlepsze do dynamicznej jazdy w lekkim terenie – na szutrach lub ubitych leśnych ścieżkach.
Rondo Ruut X idealnie nadaje się zarówno do odkrywania nowych szlaków, jak i szybkich, gravelowych lub ustawek ze znajomymi. Udało się to projektantom polskiej firmy osiągnąć dzięki lekkie karbonowej ramie, a także aerodynamicznym elementom takim, jak kierownica, widelec czy koła.
Masa roweru Rondo Ruut X w rozmiarze 57
Atutem obok, którego trudno przejść obojętnie jest także oryginalne lakierowanie ramy. Nie tylko wygląda bardzo efektownie, ale także w połączeniu z charakterystycznym kształtem roweru przyciąga wzrok i zdecydowanie odróżnia model Rondo od innych graveli.
Najważniejsze zalety tego modelu:
- Kierownica, widelec z mocowaniami na bagażnik oraz rama FLEX Design EPS z lekkiego włókna węglowego.
- Technologia zmiennej geometrii TwinTip 2.0 sprawia, że zmiana ustawienia przedniego widelca wpływa na charakterystykę całego roweru. Pozycja HI jest bardziej sportowa, natomiast LOW zapewnia większy komfort.
- Wewnętrze prowadzenie linek – estetyczne i funkcjonalne rozwiązanie.
- Kaseta 11-36T i opony spełniające wymagania zawodów przełajowych (33 mm)
- Napęd 1x11 złożony z komponentów Shimano GRX – tylna przerzutka GRX RX812, manetki GRX RX600 i korba GRX RX800 42T.
- Hydrauliczne hamulce GRX BR-X400 (flat mount) – gwarantują dużą i równomierną siłę hamowania w każdych warunkach.
- Kompatybilność ramy z napędami 1x i 2x
- Sztywne osie z przodu i z tyłu
- Miejsce na opony 700x50C / 650Bx2.0"
- Lekka karbonowa sztyca.
- Krótkie siodełko z dużym wycięciem – Selle San Marco Shortfit.
- Aerodynamiczne koła Hunt, przystosowane do współpracy z szerszymi oponami.
- Oryginalne malowanie ramy.