Jak przyznaje sam producent – Ruut X to najbardziej wyścigowy gravel z najnowszej kolekcji marki Rondo. Konstrukcja tego modelu całymi garściami czerpie z rozwiązań stosowanych w rowerach przełajowych oraz nowoczesnych gravelach, czyli wszystkiego, co najlepsze do dynamicznej jazdy w lekkim terenie – na szutrach lub ubitych leśnych ścieżkach.
Rondo Ruut X idealnie nadaje się zarówno do odkrywania nowych szlaków, jak i szybkich, gravelowych lub ustawek ze znajomymi. Udało się to projektantom polskiej firmy osiągnąć dzięki lekkie karbonowej ramie, a także aerodynamicznym elementom takim, jak kierownica, widelec czy koła.
Waga roweru Rondo Ruut X to około 9,41 kg.Atutem obok, którego trudno przejść obojętnie jest także oryginalne lakierowanie ramy. Nie tylko wygląda bardzo efektownie, ale także w połączeniu z charakterystycznym kształtem roweru przyciąga wzrok i zdecydowanie odróżnia model Rondo od innych graveli.
Najważniejsze zalety tego modelu:
- Kierownica, widelec z mocowaniami na bagażnik oraz rama FLEX Design EPS z lekkiego włókna węglowego.
 - Technologia zmiennej geometrii TwinTip 2.0 sprawia, że zmiana ustawienia przedniego widelca wpływa na charakterystykę całego roweru. Pozycja HI jest bardziej sportowa, natomiast LOW zapewnia większy komfort.
 - Wewnętrze prowadzenie linek – estetyczne i funkcjonalne rozwiązanie.
 - Kaseta 11-36T i opony spełniające wymagania zawodów przełajowych (33 mm)
 - Napęd 1x11 złożony z komponentów Shimano GRX – tylna przerzutka GRX RX812, manetki GRX RX600 i korba GRX RX800 42T.
 - Hydrauliczne hamulce GRX BR-X400 (flat mount) – gwarantują dużą i równomierną siłę hamowania w każdych warunkach.
 - Kompatybilność ramy z napędami 1x i 2x
 - Sztywne osie z przodu i z tyłu
 - Miejsce na opony 700x50C / 650Bx2.0"
 - Lekka karbonowa sztyca.
 - Krótkie siodełko z dużym wycięciem – Selle San Marco Shortfit.
 - Aerodynamiczne koła Hunt, przystosowane do współpracy z szerszymi oponami.
 - Oryginalne malowanie ramy.