R-Raymon FullRay 120 5.0 to bardzo zaawansowany rower typu full supspension z napędem SRAM GX/X1. Przygotowane do konwersji na system bezdętkowy koła mają opony Continental Cross King, wprost idealne do trailu. Walorem aluminiowego modelu jest też powietrzne zawieszenie marki RockShox o skoku 130 mm (widelec Recon Gold RL DebonAir) i 120 mm (Deluxe Select+) – również perfekcyjne na ścieżki.
12-rzędowy napęd SRAM GX/X1 Eagle
Napęd złożono w dużej mierze z komponentów SRAM GX, ale korba pochodzi z jeszcze wyższej grupy – X1. Dzięki technologii Eagle masz niezwykle szeroki zakres, dzięki któremu niestraszne są żadne podjazdy. Suport w systemie DUB przekłada się na solidność napędu – doskonale spisze się w terenie. Warto dodać, że za zwalnianie fulla R-Raymon FullRay 120 5.0 odpowiadają 4-tłoczkowe hamulce hydrauliczne SRAM DB8 – mocne w każdych warunkach.
Solidne koła R-Raymon FullRay 120 5.0
Wyposażone w autorskie piasty R-Raymon koła zostały wykonane w technologii Tubeless Ready – łatwo przekonwertujesz je na system bezdętkowy, aby zyskać odporność na przebicia i pozbyć się paru gramów z roweru. Obręcze Mach 1 TRAXX są idealne nawet do cięższych niż trail zastosowań, ponieważ poradzą sobie i w enduro, i all-mountain. Założono na nie opony Continental Cross King o szerokości 2,3 cala. Pokaźne, równomiernie rozłożone klocki umożliwiają swobodny przejazd przez piaski oraz twarde podłoże.
Najważniejsze cechy fulla od R-Raymon:
- Geometria aluminiowej ramy (stop 6061) jest nastawiona na agresywną jazdę ścieżkową. Zwróć uwagę na kąt główki (66°/67°) oraz stromiznę rury podsiodłowej (77°).
- Zarówno widelec, jak i damper zostały wykonane przez RockShox oraz wyposażone w sprężynę powietrzną – dostosujesz ich działanie do swojej wagi.
- Napęd zawiera korbę SRAM X1, a także przerzutkę, łańcuch i manetkę z bardzo zaawansowanej grupy GX. Technologia Eagle daje potężny zakres przełożeń (kaseta 11-50T, mechanizm korbowy 32T).
- Opony Continental Cross King (2,3”) będą idealne na piaszczystych oraz twardych ścieżkach.
Technologie+
Tubeless Ready System (TRS)
Oznaczenie kompatybilności z systemem bezdętkowym, na który składają się dedykowane obręcze, taśmy i płyny uszczelniające, specjalne zawory i w końcu opony. Zastosowanie tych elementów może pozytywnie wpłynąć na zmniejszanie masy roweru, ale przede wszystkim oznacza brak konieczności stosowania dętek. Zwiększa to niezawodność systemu, gdyż eliminuje ryzyko drobnych przebić, które zatyka wspomniany płyn. Dodatkowo pozwala na jazdę z niższym ciśnieniem, co poprawia trakcję, zwiększa komfort podróżowania, a także niweluje tarcia generowane na styku dętki i opony. Konstrukcja przewidziana jest do użytku z hamulcami tarczowymi.
Eagle
Technologia polegająca na wykorzystaniu napędu w systemie 1x12. Dzięki zastosowaniu jednej tarczy z przodu napęd jest lżejszy, wytrzymalszy i prostszy w obsłudze. Eagle oznacza też imponujący zakres przełożeń – nawet 520%.