Darmowa
dostawa
Wróć do Dętki rowerowe
Każdą wycieczkę lub trening na jednośladzie może popsuć niespodziewana awaria. Jedną z najczęstszych jest przebita dętka. 28 cali czy 29 – bez względu na to, jaki rozmiar użytkujemy w naszym rowerze, warto mieć ze sobą zapasowe egzemplarze. Dzięki szybkiej wymianie będziemy mogli kontynuować podróż. Warto jednak wcześniej poćwiczyć tę czynność w domu, aby mieć pewność, że na trasie uda nam się powtórzyć ją krok po kroku.
Wróć do Dętki rowerowe
POLECAMY
bestseller
39 opinii
POLECAMY
bestseller
30 opinii
POLECAMY
2 opinie
11 opinii
4 opinie
2 opinie
6 opinii
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Odbiór
w punkcie
Wielu entuzjastów dwóch kółek miało zapewne okazję doświadczyć „złapania kapcia” podczas rowerowej przejażdżki. Spośród nich szczęście mieli ci, którym awaria przydarzyła się niedaleko domu, albo mieli ze sobą dętki rowerowe. 27.5, 28 i 29 cali to najpopularniejsze rozmiary kół, które dopasowuje się nie tylko do naszego wzrostu, ale i do potrzeb wynikających ze stylu jazdy. Od tego, jaki wybierzemy, zależeć będzie także, czy w naszej sakwie powinna znaleźć się zapasowa dętka rowerowa 28-calowa, czy może o średnicy mniejszej (dętka 27 5”) lub większej (dętka 29 cali).
Aby się o tym przekonać, należy sprawdzić oznaczenia znajdujące się na ścianie bocznej opony. Informują one o parametrach, do których powinno się dopasować rozmiar dętki rowerowej. 28 cali będzie więc odpowiednie do ogumienia o tej samej średnicy. Ustalenie szerokości wymaga nieco mniejszej dokładności, musimy jednak zmieścić się w określonym przedziale.
Przed zakupem nie można pominąć etapu doboru wentyla. Na rynku dostępne są trzy rodzaje zaworów: Dunlop (coraz rzadziej stosowany), Presta oraz Schrader. Trzeci wariant jest najpopularniejszy, chociażby ze względu na fakt, że jest najbardziej uniwersalny. To bardzo wygodne rozwiązanie, które oferują tak samo dętki rowerowe 29-calowe, jak i mniejsze. Równie istotna, jak typ zaworu, jest jego długość. Nie każda dętka 28 cali (lub inna) będzie miała tę wartość identyczną. O tym, jaka długość jest odpowiednia w naszym przypadku, decyduje przede wszystkim profil koła.