Oświetlenie rowerowe
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Opony bezdętkowe do systemu tubeless są coraz chętniej wykorzystywane przez rowerzystów, którym zależy nie tylko na obniżeniu masy roweru poprzez eliminację dętki, ale również na lepszym zabezpieczeniu ogumienia przed przebiciami. Na początku stosowane były przede wszystkim w MTB i gravelach, jednak z czasem zaczęli ich używać również kolarze szosowi. Na CentrumRowerowe.pl znajdziesz wiele modeli o zróżnicowanym przeznaczeniu. Oferujemy produkty popularnych marek, takich jak Schwalbe, MAXXIS, Continental, WTB, TUFO i wiele innych.
POLECAMY
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Opony bezdętkowe do roweru to bardzo dobry wybór zwłaszcza dla osób, które poruszają się w wymagającym terenie. Ostre kamienie bądź żwir i wystające na szlaku korzenie to czynniki, które znacznie zwiększają ryzyko przebicia ogumienia. Dlatego miłośnicy MTB i graveli bardzo często decydują się na ogumienie w systemie tubeless, które po zastosowaniu uszczelniacza mogą samodzielnie zasklepić niewielkie przebicia, a rowerzysta często nawet nie wie, że doszło do uszkodzenia opony. Coraz chętniej z tego rozwiązania zaczynają korzystać również kolarze szosowi, którzy doceniają je za niską masę, małe opory toczenia i brak konieczności wożenia ze sobą dętek zapasowych.
Czasem zdarzy się, że nawet opona bezdętkowa ulegnie uszkodzeniu, które wymaga interwencji rowerzysty. Nie trzeba jednak męczyć się wówczas z wymianą dętki wymagającą demontażu koła i opony. Wystarczy użyć praktycznego zestawu naprawczego, np. Lezyne Tubeless Kit i zatkać dziurę specjalnym sznurkiem.
Opony muszą być dobrze dopasowane do dyscypliny, którą uprawiamy. Tylko wtedy zapewnią nam właściwe osiągi, bezpieczeństwo oraz satysfakcję z jazdy. Dla miłośników MTB, czyli osób poruszających się w trudnym terenie, najlepszym wyborem będą wersje z mocno rozbudowanym, agresywnym bieżnikiem. Za przykład posłużyć mogą Maxxis Forekaster, Aspen, Highroller II, Schwalbe Rocket Ron, Pirelli Scorpion Hard Terrain czy Continental Cross King. Dzięki dużym klockom świetnie wgryzają się w nawierzchnię, pozwalając zachować przyczepność nawet na ostrych zakrętach.
Właściciele graveli potrzebują natomiast opon takich, jak Panaracer GravelKing SK, Continental Terra Hardpack lub TUFO Gravel Speedero TR. Już na pierwszy rzut oka widać, że mają one łagodniejszą rzeźbę niż wersje górskie. Bieżnik nadal ma system szczelin i wypustek, tak aby zapewniał dobrą trakcję, są one jednak mniejsze, co przekłada się na niższe opory toczenia i szybsze rozpędzanie roweru na szutrach i asfalcie.
Miłośnicy kolarstwa szosowego powinni wybierać spośród modeli o gładkiej powierzchni. Zapewnią one bardzo niskie opory toczenia. Dzięki temu możliwe jest lepsze przyspieszenie i osiąganie wysokich prędkości. Doskonałym przykładem są modele takie, jak np. TUFO C S33 Pro, Michelin Power Road TLR, Continental Grand Prix 5000 czy Vittoria Rubino Pro G2.0.
Powiązane kategorie: