Dętka 12 cali stosowana jest w
rowerkach biegowych, czyli pierwszych pojazdach dzieci w wieku 2-4 lata o wzroście 80-108 cm. Identyczna dętka do wózka 12 cali też się sprawdzi. Choć sprawnej manualnie osobie zaklejenie dziury w dętce zajmuje kilkanaście minut, to jednak jej wymiana na nową jest najszybszym sposobem przywrócenia takiego pojazdu do sprawności. W związku z tym warto mieć na stanie taki produkt jak dętka rowerowa 12". Jak przebiega wymiana dętki w rowerze 12-calowym? Tak samo jak w jednośladzie dla dorosłych. Trzeba podważyć łyżkami rant opony i przełożyć jeden jej bok na zewnątrz obręczy. Następnie należy wyjąć zużytą dętkę, włożyć nową, lekko ją napompować. Dalszym krokiem jest nasunięcie rantu opony na obręcz, umiejętnie ułożenie dętki wewnątrz opony. Ostatni etap naprawczy stanowi napompowanie koła do sugerowanego przez producenta ciśnienia. Dętka rowerowa 16 stosowana jest w
rowerach dziecięcych eksploatowanych przez maluchy o wzroście w przedziale 95-122 cm. To pierwsze rowery z pedałami przeznaczone dla pociech w wieku od 4 do 6 lat. W zależności od producenta dętka 16'' dostępna jest z trzema różnymi zaworami. Chodzi o typy: Dunlop (DV), Schrader (AV) i Presta (FV). Dętkowa rowerowa 12 cali dostępna jest najczęściej z wentylami DV i AV. Niektóre z nich, w celu ułatwienia pompowania, mają wykrzywiony zawór, np. pod kątem 45 lub 70 stopni.